banner pu1

Aktualnie w projekcie uczestniczy: 5 kobiet i 88 mężczyzn

w tym liczba osób, które:

- rozpoczęły uczestnictwo w zadaniu w ww. okresie (0 kobiet i 1 mężczyzna)

- powróciły do udziału w zadaniu w ww. okresie (0 kobiet i 2 mężczyzn), uczniowie powróciły do zadania 4

- nikt nie przerwał udziału w zadaniu

- w ww. okresie zakończyły udział w zadaniu (2 kobiety i 43 mężczyzn).

W tym: zadanie 1 zakończyły udział w zadaniu (0 kobiet i 7 mężczyzn).

            zadanie 2 zakończyły udział w zadaniu (0 kobiet i 8 mężczyzn).

            zadanie 3 zakończyły udział w zadaniu (0 kobiet i 12 mężczyzn).

            zadanie 6 zakończyły udział w zadaniu (2 kobiety i 7 mężczyzn).

            zadanie 7 zakończyły udział w zadaniu (0 kobiet i 9 mężczyzn).

- zakończył udział w projekcie w ww. okresie: 10 osób (2 kobiety 8 mężczyzn).

            W tym w zadaniu 2 (0 kobiet i 4 mężczyzn).

            zadanie 6 (2 kobiety i 4 mężczyzn).

Liczba godzin przeprowadzonych zajęć w ww. okresie:

Marzec 2018 – 380 godzin

Kwiecień 2018 – 217 godzin

Maj 2018 – 114 godzin

DATA ZAKOŃCZENIA REALIZACJI ZADANIA

zadanie 1 (1 K/9 M) – 09.05.2018

            zadanie 2 (0 K/20 M) – 25.05.2018 Realizację zadania kończył w dniu 28.05.2018 zewnętrzny egzamin przeprowadzony przez Instytut Spawalnictwa w Gliwicach. 20 uczniów przystąpiło i 20 uczniów potwierdziło swoje kwalifikacje 10 w metodzie spawania MMA i 10 w metodzie spawania MAG. Instytut wyda książki spawacza i świadectwa kwalifikacji.

            zadanie 3 (0 K/13 M) – 22.05.2018

            zadanie 6 (2 K/8 M) – 17.04.2018

            zadanie 7 (0 K/12 M) – 27.04.2018 - W dniu 16.05.2018 odbyły się egzaminy pozwalające uzyskać kwalifikacje z zakresu eksploatacji sieci i urządzeń elektrycznych w zakresie napięć do 1 kV. Do egzaminu przystąpiło 12 uczniów (wszyscy uczestnicy kursu). Wszyscy zdali uzyskując stosowne uprawnienia. Egzamin był zewnętrzny przeprowadzony przez Stowarzyszenie Elektryków Polskich. Wydano świadectwa kwalifikacji.

                        zadanie 8 – Nauczyciel skierowany na studia podyplomowe przystąpił w dniu 12.04.2018r do obrony pracy końcowej i ukończył Studia Podyplomowe Pt: „Diagnostyka, mechatronika i rzeczoznawstwo samochodowe oraz ubezpieczenia” z wynikiem – bardzo dobry. Studia realizowane były na Wydziale Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej ul. Narbutta 84, 02 – 524 Warszawa i trwały dwa semestry, objęły 230 godzin zajęć dydaktycznych.

Pozostałe zadania 4 i 5 realizowane są zgodnie z przyjętym harmonogramem.

  1. Krótka informacja o formie przeprowadzonej diagnozy wstępnej dla nowych uczestników oraz o opracowaniu standardu wymagań, tj. efektów uczenia się dla grupy uczestników (i II – zgodnie z załącznikiem)

ETAP I - Grupę docelową projektu stanowią uczniowie realizujący zajęcia praktyczne w Centrum Edukacji Zawodowej w Sieradzu. Uczniowie w okresie sprawozdawczym realizowali zajęcia w poszczególnych zadaniach.

Wyniki uczniów na bieżąco są weryfikowane przez nauczycieli podczas prowadzenia zajęć edukacyjnych. Na bieżąco jest ewaluowane podejście do każdego ucznia co gwarantuje dobranie metod i narzędzi kształcenia do osiągania założonych celi w poszczególnych zadaniach.

ETAP II – Nauczyciele prowadzą zajęcia w oparciu o standardy wymagań do osiągnięcia efektów kształcenia, które zostały przedstawione młodzieży i przez nią zaakceptowane na pierwszych zajęciach w poszczególnych zadaniach. Efekty sprawdzane są na bieżąco po przez organizowanie zajęć na których nauczyciel uzyskuje informację zwrotną ponadto przeprowadzane są egzaminy i sprawdziany po zakończeniu pracy realizującej poszczególne moduły. Efekty te są odnotowywane w dzienniku zajęć w formie ocen. Nauczyciele na wstępie zajęć zweryfikowali poziom wiedzy uczestnika zadania dlatego mogli opracować program nauczania, który uwzględnia indywidualne potrzeby ucznia. Prowadzone jest również badanie na wyjściu. Wyniki poszczególnych uczniów jak i grupy będą wykorzystywane do badań na podstawie, których prowadzona będzie ewaluacja.

Opracowywane są szczegółowe programy staży i praktyk we współpracy z lokalnymi przedsiębiorcami, którzy bardzo często realizują te programy przyjmując uczniów na staże i praktyki.

Realizacja zakupów pomocy dydaktycznych

Realizacja dodatkowych zakupów.

W okresie sprawozdawczym dokonywano zakupów związanych ze sprzętem technodydaktycznym, narzędziami i urządzeniami. Zakupów dokonano z oszczędności jakie powstały w projekcie. Zakupy z oszczędności były uzgodnione z Instytucją Zarządzającą – dostaliśmy zgodę na zakupy.

Realizacja zakupów z oszczędności w informacji księgowej.

Na bieżąco staramy się realizować zakupy dla drugiej edycji projektu. Zakupów jest niedużo , są to przede wszystkim materiały eksploatacyjne do niektórych zadań.

Zakupy w okresie sprawozdawczym w zadaniach:

Zadanie 2. opłata za egzamin spawania 2214zł

                        Ubrania robocze – 5546,76 zł

Zadanie 3. Ubrania robocze – 1798,95 zł

Zadanie 4. Ubrania robocze – 780,73 zł

Zadanie 5. Z oszczędności na ogólną sumę narzędzi i materiałów eksploatacyjnych – 730 zł

Ubrania robocze – 1948,86 zł

Zadanie 6. poz. 98 na ogólną wartość 65,26

Ubrania robocze – 1499,12 zł

Zadanie 7. Z oszczędności na ogólną sumę narzędzi i materiałów eksploatacyjnych – 3399,99 zł

Zadanie 9. poz. 138 – 2372,89 zł

Zadanie 5. Z oszczędności na ogólną sumę narzędzi i materiałów eksploatacyjnych na ogólną wartość – 239,40 zł

  1. Działania informatyczno promocyjne:
    1. Adres strony internetowej:
    2. Biuro Projektu: CEZ w Sieradzu ul. Leszka Czarnego 2, 98-200 Sieradz pokój nr 12
    3. W ramach realizacji projektu prowadzone są na bieżąco działania promocyjno – informacyjne polegające na:
  • Zostały opracowane i wdrukowane dwa wzory plakatu (rozwieszone są w miarę potrzeb na terenie CEZ, na tablicach ogłoszeń na portierni w salach i pracowniach CEZ. Przekazano kilka plakatów do szkoły ZSP nr. 1 w Sieradzu z niej jest najwięcej uczniów w projekcie, poinformowano pozostałe szkoły ponadgimnazjane z Powiatu Sieradzkiego o naborze do drugiej edycji projektu.
  • Zostały opracowane ulotki reklamujące projekt, które są wyłożone w wielu miejscach CEZ jak również rozdawane przy okazji zebrań z rodzicami, targów edukacyjnych itp.
  • W miesiącu marcu dokonano naboru do zadania 4 – 9 mężczyzn i 1 - kobiety, 1 mężczyzna kontynuował zajęcia ponieważ w grudniu zastąpił kolegę, który zrezygnował z udziału w projekcie (opis szczegółowy w poprzednim postępie) zajęcia rozpoczęto 05.03.2018r.
  • dokumenty rekrutacji zamieszczone są na stronie internetowej CEZ, można je pozyskać w sekretariacie CEZ i od nauczycieli CEZ.
  • Materiały promocyjne, regulamin zamieszczone są na stronie internetowej CEZ w zakładce projekty unijne i dokumenty - do pobrania.
  • Są oznaczone pracownie, w których realizowane są zajęcia i biuro projektu.
  • Opracowano i przygotowano naklejki w trzech formatach do oznaczania sprzętu zakupionego dla realizacji projektu.
  • Strona jest na bieżąco aktualizowana i uzupełniana o aktualne informacje z realizacji projektu.
  1. Działania rekrutacyjne:
  • Opracowane dokumenty rekrutacyjne, są do pobrania na stronie internetowej, w biurze projektu i u nauczycieli prowadzących poszczególne zadania.
  • Przeprowadzana została rekrutacja dla kolejnej grupy w zadaniu 4.
  • Nabór został zakończony w miesiącu lutym. Zajęcia w zadaniu 4 rozpoczeły się 05.03.2018r.
  • Do udziału w zadaniach zgłaszają się uczniowie z Technikum i Zasadniczej Szkoły Zawodowej.
  • Na bieżąco aktualizowany jest harmonogram zajęć w poszczególnych zadaniach.
  • Zajęcia rozpoczęły się zgodnie z zaplanowanym harmonogramem.
  • Po dokonaniu wyboru uczniów biorących udział w projekcie ich są wprowadzone do SL 2014.
  1. Powołana kadra zarządzającej projektem: spotyka się raz w miesiącu.
  2. przestrzegane są zasady równości płci
  3. Problemy –

Na spotkaniu kadry zarządzającej analizując zakres ubezpieczenia OC uczniów, które uczniowie zawierają w macierzystych szkołach doszliśmy do wniosku, że na okres wakacji, kiedy uczniowie będą realizowali staże/praktyki jest potrzeba wykupienia dodatkowego ubezpieczenia jak w roku ubiegłym. Postanowiono poszukać oszczędności w zadaniach projektu. Jeśli oszczędności będą to wystosujemy zapytanie do Instytucji Zarządzającej uzasadniając potrzebę dodatkowego ubezpieczenia i wskazując oszczędności, z których można by zrealizować ten wydatek.

Organizacja zajęć jest utrudniona ze względu na częste zmiany w planach lekcji poszczególnych klas i poszczególnych szkół współpracujących naszą placówką.

  1. Planowany przebieg realizacji zajęć (zakres tematyczny) w kolejnym okresie rozliczeniowym –
    Zajęcia w poszczególnych zadaniach realizowane są według zaplanowanego rozkładu materiału i przyjętego harmonogramu.

Planowane zakończenie realizacji zajęć w zadaniu 5 – 08.06.2018r a w zadaniu 4 – 12.06.2018r. Uczniom po zakończeniu udziału w zadaniu wydawane jest zaświadczenie o zrealizowaniu szkoleni z informacją o realizowanym programie nauczania i nabytych kwalifikacjach, kompetencjach lub umiejętnościach jakie zdobył uczestnik realizujący zadanie projektu.

W kolejnym okresie sprawozdawczym planujemy rozliczyć projekt finansowo i z realizacji zakładanych celów – ewaluacja.

Na bieżąco będą realizowane będą płatności jeżeli takie będą.

Zakończony będzie prowadzony monitoring realizacji projektu i prowadzenia zajęć przez nauczycieli z dokumentacją i wskazaniem osiągnięcia efektów kształcenia.

Na radzie pedagogicznej przedstawiona będzie propozycja aby elementy realizowanego programu nauczania w zadaniach 1, 3, 5, 6 i 7 były dopisywane do realizowanych rozkładów materiału realizowanych na zajęciach praktycznych przez CEZ w poszczególnych zawodach i kwalifikacjach

  1. 7.Informacja nt. praktyk zawodowych zgodnie z Regulaminem Konkursu

Informacje ogólne:

W obecnym okresie rozliczeniowym kontynuowano realizację staży i praktyk w zadaniu 2, 5 i 6. Podpisano umowy z kolejnymi pracodawcami w poszczególnych zadaniach. Kolejne staże i praktyki będą realizowane od 25.06.2018r. Rozpoczynającym uczniom praktyki/staże są wydawane ubrania robocze. Uczniowie zostali zapoznani z ogólnymi zasadami realizacji stażu/praktyki. Na bieżąco podpisywane są z uczniami umowy na odbycie stażu/praktyki.

SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI ZAJĘĆ W POSZCZEGÓLNYCH ZADANIACH

Zadanie nr 1 : Odnawialne Źródła Energii w Nowoczesnym Budownictwie, są to dodatkowe zajęcia specjalistyczne, prowadzone w formie kształcenia modułowego, realizowane we współpracy z podmiotami z otoczenia społeczno i gospodarczego Centrum Edukacji Zawodowej w Sieradzu, które umożliwiają uczniom z kierunku Technik urządzeń i systemów energetyki odnawialnej, uzyskanie i uzupełnienie wiedzy i umiejętności praktycznych z zakresu Odnawialnych Źródeł Energii w Nowoczesnym Budownictwie

Kontynuowano realizację II edycji zajęć z zakresu Odnawialnych Źródeł Energii w Nowoczesnym Budownictwie. Wsparciem zostało objętych łącznie 10 uczniów (1K/9M). Zajęcia realizowane były w 1 grupie przez 2 n-li w formie modułowej. Zrealizowano łącznie 39 godz. zajęć.

TEMATYKA ZAJĘĆ

*Schematy elektryczne i logiki funkcjonowania układu;

*Narzędzia i urządzenia wykorzystywane przy obsłudze i naprawach instalacji pomp ciepła. Czyszczenie i konserwacja urządzeń;

*Kontrola ciśnienia w obwodzie czynnika chłodzącego, uzupełnianie czynnika, sprawdzanie szczelności instalacji. Wymiana uszkodzonych elementów;

*Hybrydowe układy do wytwarzania energii cieplnej – montaż układu kolektor – panel fotowoltaiczny – piec na biomasę;

*Hybrydowe układy do wytwarzania energii cieplnej - montaż układu kolektor + panel fotowoltaiczny + piec na biomasę;

*Montaż masztu wraz z generatorem;

*Podłączane instalacji z komponentami . Uruchamianie instalacji, pomiary parametrów prądowych;

*Test końcowy. Podsumowanie zajęć;

Materiały i metody nauczania nie powielają stereotypów na temat płci.

Uczniowie zrealizowali całość zaplanowanego wsparcia. Zostali objęcia diagnozą końcową, w wyniku której 10 ucz. (1K/9M) nabyło kompetencje zgodnie z 4 etapami: Zakres, Wzorzec, Ocena i Porównanie.

PONIESIONE WYDATKI

*Wypłacono wynagrodzenie opiekuna stażystów;

*Zakupiono ubrania robocze dla 10 ucz.;

*Wypłacono wynagrodzenie 2 nauczycielom za okres III - V 2018r. (za 39 godz.);

*Rozliczono koszt udostępnienia sal na potrzeby realizacji projektu za okres III - V 2018r. (za 39 godz.).

Zadanie nr 2: Dodatkowe zajęcia specjalistyczne, prowadzone w formie kształcenia modułowego, realizowane we współpracy z podmiotami z otoczenia społeczno gospodarczego CEZ umożliwiające uczniom z kierunków Technik pojazdów samochodowych, technik mechanik, technik mechatronik, blacharz samochodowy, ślusarz, mechanik pojazdów samochodowych monter mechanik, murarz-tynkarz, nabycie kwalifikacji zawodowych z zakresu spawania

III EDYCJA

STAŻE i PRAKTYKI

W bieżącym okresie rozliczeniowym udział w stażach kontynuowalo 8M w tym udział w stażach 5M i w praktykach 3M. Staże i praktyki realizowano w nw. firmach:

*AUTO – COMPLEX Grzegorz Plichta Blacharstwo, lakiernictwo, wulkanizacja – 2M, zreal. 112h

*MECHANIKA POJAZDOWA Łukasz Dudkowski – 2M, zreal. 96h

*ZPHU WIT – METAL – 2M, zreal. 92h – zrealizowali całość. W poprzednim okresie rozliczeniowym omyłkowo błędnie wykazano liczbę zrealizowanych godzin: wykazano 160, winno być 208

*MECHANIKA POJAZDOWA Marek Turała – 2M, zreal. 92h – zrealizowali całość

W ramach realizacji staży/praktyk zawodowych zostały podpisane umowy z pracodawcami oraz wspólnie został opracowany program praktyk.

Szkolenie BHP, p. poż. i ochrony środowiska zostało przeprowadzone w pierwszym dniu staży/praktyk. W bieżącym okresie rozliczeniowym 4M zrealizowało całość staży/praktyk zawodowych (w tym 1M staż, 3M praktyki) w wymiarze 150 godz./os i zakończyło udział w projekcie. W kolejnym okresie rozliczeniowym udział w stażach będzie kontynuowało 4M.

IV EDYCJA

Kontynuowano realizację IV edycji zajęć spawania metodą MAG i MMA. Wsparciem objęto 20 ucz. (20M).

Zajęcia realizowane były w 2 gr. przez 4 n-li w formie modułowej.

Zrealizowano łącznie 274h zajęć.

1 grupa metodą MAG – 10 ucz. – zreal. 131h (23 h teorii + 108 h praktyki).

2 grupa metodą MMA – 10 ucz. – zreal. 143h (23 h teorii + 120 h praktyki).

TEMATYKA ZAJĘĆ

Tematy zajęć praktycznych m.in.:

* Spawanie blach z rurami – spoina pachwinowa, złącze rurowe, pozycja PF, PD (MAG)

* Wykonywanie złączy spawanych poznanych w tracicie szkolenia spawaczy PA, PB, PF, PG, PD spoina pachwinowa – złącza teowe, narożne, rurowe (MAG)

* Przygotowanie złączy egzaminacyjnych

* Zaliczenie złączy ćwiczonych na kursie. Egzamin wewnętrzny

Zajęcia prowadzone w formie prezentacji, wykładu pracy grupowej i indywidualnej.

Tematy zajęć teoretycznych m.in.:

* Spawalność stali, zapobieganie pękaniu, obróbka po spawaniu;

* Naprężenia i odkształcenia spawalnicze; zapobieganie i usuwanie.

* Niezgodności spawalnicze, metody badań połączeń spawanych.

* Oznaczenia i wymiarowanie spoin.

* Szkolenie i egzaminowanie spawaczy wg PN EN 287-1.

W bieżącym okresie rozliczeniowym zrealizowano całość zaplanowanego w projekcie wsparcia w wymiarze 170 godz./grupę i zakończono realizację IV edycji zajęć. W dn. 28.05.2018r. do egzaminu przeprowadzonego przez Instytut Spawalnictwa w Gliwicach w przystąpiło 10 ucz. w zakresie spawania metodą MMA i 10 ucz. w zakresie spawania w metodzie MAG. Wszyscy zdali egzamin z wynikiem pozytywnym i uzyskali kwalifikacje spawacza w wybranej metodzie. Uczniowie w kolejnym okresie rozliczeniowym otrzymają książki spawacza i świadectwo kwalifikacyjne wydane przez Instytut Spawalnictwa w Gliwicach.

Materiały i metody nauczania nie powielają stereotypów na temat płci.

PONIESIONE WYDATKI

*Wyp. stypendium stażowe dla 4 ucz.;

*Rozl. koszt wystawienia książeczek spawacza i świadectw egzaminu dla 20 ucz. III edycji;

*Zakupiono ubrania robocze dla 37 uczniów;

*Wyp. wynag. 4 n-lom za okres III-V 2018r. (za 274h);

*Rozl. koszt udostępnienia sal na potrzeby realizacji projektu za okres III-V 2018r. (za 274h).

Zadanie nr 3 : Dodatkowe zajęcia specjalistyczne, prowadzone w formie kształcenia modułowego, realizowane we współpracy z podmiotami z otoczenia społeczno gospodarczego CEZ umożliwiające uczniom uzyskanie i uzupełnienie praktycznej wiedzy i umiejętności z zakresu Mechatroniki – nowoczesnych rozwiązań przemysłowych oraz doposażenia pracowni dla zawodu techniki mechanik

II edycja

Kontynuowano realizację II edycji zajęć z zakresu Mechatroniki – nowoczesnych rozwiązań przemysłowych. Wsparciem zostało objętych łącznie 13 uczniów (0K/13M).

Zajęcia realizowane były w 2 grupach przez 3 n-li w formie modułowej.

Zrealizowano łącznie 60 godz. zajęć.

1 grupa – 5 ucz. (0 K/5 M) – zreal. 32 godz.

2 grupa – 8 ucz. (0 K/8 M) – zreal. 28 godz.

TEMATYKA ZAJĘĆ

Moduł I - Podłączanie sterowników PLC do układów elektropneumatycznych. Programowanie pracy urządzenia mechatronicznego. Uruchamianie i testowanie urządzenia mechatronicznego. Programowanie i testowanie układu mechatronicznego.

Moduł II - Testowanie pracy układu elektrohydraulicznego. Wykonywanie pomiarów w układzie elektrohydraulicznym. Programowanie i testowanie układu elektrohydraulicznego.

Moduł III - Tworzenie programu obróbki wałka, mocowanie i opisywanie narzędzi na tokarce i frezarce. Mocowanie i opisywanie przedmiotów na tokarce i frezarce. Programowanie toczenia powierzchni, programowanie frezowania powierzchni. Uruchamianie programu w trybie automatycznym.

Materiały i metody nauczania nie powielają stereotypów na temat płci.

Uczniowie zrealizowali całość zaplanowanego wsparcia. Zostali objęcia diagnozą końcową, w wyniku której 13 ucz. (0K/13M) nabyło kompetencje zgodnie z 4 etapami: Zakres, Wzorzec, Ocena i Porównanie.

PONIESIONE WYDATKI

*Zakupiono ubrania robocze dla 12 ucz.;

*Wypłacono wynagrodzenie 3 nauczycielom za okres III-V 2018r. (za 60 godz.);

*Rozliczono koszt udostępnienia sal na potrzeby realizacji projektu za okres III-V 2018r. (za 60 godz.).

Zadanie nr 4 Doradztwo edukacyjno - zawodowe

III edycja

STAŻE i PRAKTYKI

W bieżącym okresie rozliczeniowym udział w praktykach kontynuowała 1K w firmie FYZJERNIA Sylwia Respondek. Zrealizowała 64 godz. W poprzednim okresie rozliczeniowym omyłkowo błędnie wykazano liczbę zrealizowanych godzin: wykazano 144, winno być 64

W ramach realizacji praktyk zawodowych została podpisana umowa z pracodawcą oraz wspólnie został opracowany program praktyk.

Szkolenie BHP, p. poż. i ochrony środowiska zostało przeprowadzone w pierwszym dniu staży/praktyk. Praktyki będą kontynuowane w kolejnym okresie rozliczeniowym.

IV edycja

Rozpoczęto realizację IV edycji zajęć z zakresu Doradztwa edukacyjno- zawodowego.

Wsparciem zostało objętych łącznie 11 uczniów (1K/10M), w tym 1M – nowy uczestnik projektu. W grupie uczestniczy 1 ucz. więcej, ponieważ został on zrekrutowany za ucznia, który przerwał udział w zajęciach w poprzedniej edycji. Zajęcia realizowane były w 1 grupie przez 1 n-la. Zrealizowano łącznie 40 godz. zajęć.

Uczniowie zostali objęci diagnozą wstępną.

TEMATYKA ZAJĘĆ m.in.:

Osobowość – co to jest, z jakich elementów się składa, typy osobowości. Charakter – jego cechy, sposoby kształtowania. Emocje – klasyfikacja, jak powstają, jak są wyrażane. Podstawy prawa pracy. Rodzaje umów oraz możliwości i formy prowadzenia działalności. Klasyfikacja zawodów i specjalności. Rodzaje CV.

Materiały i metody nauczania nie powielają stereotypów na temat płci.

PONIESIONE WYDATKI

*Zakupiono ubranie robocze ponieważ zakupiono 6 par butów, 2 t-shirty, 2 fartuchy, 4 koszule, 4 ubrania robocze i nie wiem dla ilu to uczniów DLA 6 UCZNIÓW 6X BUTY, 2 t-shirty, 2 fartuchy DLA PRAKTYK W ZAKŁADZIE FRYZJERSKIM, 4 koszule, 4 ubrania robocze DLA UCZNIÓW NA STAŻU NA WARSZTACIE. OGÓLNIE Z TEGO ZADANIA NA STAŻU/PRAKTYCE W TEJ EDYCJI JEST 6 OSÓB;

*Wypłacono wynagrodzenie 1 nauczycielowi za okres III-V 2018r. (za 40 godz.);

*Rozliczono koszt udostępnienia sal na potrzeby realizacji projektu za okres III-V 2018r. (za 40 godz.).

Zadanie nr 5 : Dodatkowe zajęcia specjalistyczne, prowadzone w formie kształcenia modułowego, realizowane we współpracy z podmiotami z otoczenia społeczno-gospodarczego CEZ umożliwiające uczniom uzyskiwanie i uzupełnianie praktycznej wiedzy i umiejętności z zakresu Bezpieczeństwa i ekologii pojazdów oraz doposażenie pracowni dla zawodu Technik pojazdów samochodowych

Kontynuowano realizację II edycji zajęć z zakresu Bezpieczeństwa i ekologii pojazdów.

Wsparciem zostało objętych łącznie 15 uczniów (0K/15M).

Zajęcia realizowane były w 2 grupach przez 3 n-li w formie modułowej. Zrealizowano łącznie 210 godz. zajęć.

1 grupa – 6 ucz. (0K/6M) – zreal. 112 godz.

2 grupa – 9 ucz. (0K/9M) – zreal. 98 godz.

TEMATYKA ZAJĘĆ

* Sprzęgła samochodowe, metody ich sterowania – wady i zalety. Skrzynie biegów i przekładnie główne – dobór przełożeń. Wpływ elektronicznych układów wspomagania na bezpieczeństwo pojazdów : ABS, ASR, ESP;

*Oddziaływanie pojazdu na środowisko naturalne. Analiza składu spalin pojazdu samochodowego (silnik benzyna/LPG). Recykling części i zespołów w pojazdach sam. Recykling części i zespołów w pojazdach sam. Identyfikacja materiałów użytych do produkcji pojazdów. Klasyfikacja do powtórnego przerobu. Podsumowanie zajęć. Zarządzanie ruchem drogowym. . Systemy teleinformatyczne stosowane w ruchu drogowym. Wypadki pojazdów samochodowych. Wprowadzenie do tematyki ekologii. Pojęcie recyklingu. Recykling w motoryzacji. Oddziaływanie pojazdu na środowisko naturalne. Analiza składu spalin pojazdu samochodowego (silnik benzyna/LPG). Recykling części i zespołów w pojazdach sam. Identyfikacja materiałów użytych do produkcji pojazdów. Klasyfikacja do powtórnego przerobu. Identyfikacja materiałów użytych do produkcji pojazdów. Klasyfikacja do powtórnego przerobu.

*Testy zderzeniowe. Ochrona pasażerów. Struktury nośne nadwozi. Technologie wytwarzania nadwozi. Motocykle. Zapewnienie jakości. Budowa kół. Oznaczenie kół. Współpraca koło – droga. Bezpieczeństwo pojazdu a koło. Obsługa kół. Naprawa kół. Wypadki drogowe. Karta ratownicza. Powiadamianie o wypadkach.

Materiały i metody nauczania nie powielają stereotypów na temat płci.

STAŻE i PRAKTYKI

W bieżącym okresie rozliczeniowym w stażach uczestniczyło 8M, w tym 6M kontynuowało i 2M rozpoczęło realizację staży. Staże realizowano w nw. firmach:

*MECHANIKA POJAZDOWA Łukasz Dudkowski – 4M, zreal. 160 godz. W poprzednim okresie rozliczeniowym omyłkowo błędnie wykazano liczbę zrealizowanych godzin: wykazano 104, winno być 72

*TOP-SERWIS Grzegorz Jankowski – 2M, zreal. 0 godz.

*SOWCAR – 2M, zreal. 144 godz.

W ramach realizacji staży zawodowych zostały podpisane umowy z pracodawcami oraz wspólnie został opracowany program praktyk.

Szkolenie BHP, p. poż. i ochrony środowiska zostało przeprowadzone w pierwszym dniu staży/praktyk. Staże będą kontynuowane w kolejnym okresie rozliczeniowym.

PONIESIONE WYDATKI

*Zakupiono ubrania robocze dla 13 ucz.

*Wypłacono wynagrodzenie 3 nauczycielom za okres III-V 2018r. (za 210 godz.);

Ponadto w ramach oszczędności wygenerowanych podczas realizacji projektu w ramach zadania 5, zakupiono skanery diagnostyczne i interfejsy diagnostyczne.

Zadanie nr 6 : Dodatkowe zajęcia specjalistyczne, prowadzone w formie kształcenia modułowego, realizowane we współpracy z podmiotami z otoczenia społeczno gospodarczego CEZ umożliwiające uczniom uzyskanie i uzupełnienie praktycznej wiedzy i umiejętności z zakresu nowoczesnych technologii budowlanych i technik komputerowych w budownictwie.

Kontynuowano realizację zajęć w 2 grupie z zakresu Nowoczesnych Technologii Budowlanych i technik komputerowych w budownictwie. Wsparciem zostało objętych łącznie 10 uczniów (2K/8M). Zajęcia realizowane były w 1 grupie przez 2 n-li w formie modułowej. Zrealizowano łącznie 24 godz. zajęć.

TEMATYKA ZAJĘĆ

Moduł IV: obejmowały wybrane prace budowlane w zakresie robót murarskich i tynkarskich. Wykonywanie zapraw i mieszanek betonowych. Sposoby wiązania cegieł w murach - wykonywanie wiązań w praktyce. Ćwiczono zasady nakładania różnego rodzaju tynków oraz zasady naprawiania tynków. Zajęcia odbywały się w pracowni budowlanej /warsztacie szkolnym/ z wykorzystaniem metod i środków pracy: instruktażu z pokazem, pogadanki, ćwiczeń praktycznych oraz narzędzi i sprzętu do prac murarskich i tynkarskich.

W dniu 20.03.2018 r. odbyły się zajęcia dla 10 uczniów (2K/8M) w ramach programu Xella Polska Akademia Murowania SILKA YTONG. Uczniowie zapoznali się z materiałami informacyjnymi powyższego systemu budowania oraz uczestniczyli w zajęciach praktycznych prowadzonych we współpracy ze specjalistami Xella Polska. Uczyli się, jak sprawnie i szybko murować w technologii Ytong oraz Silka, a także zadawali szereg pytań dotyczących wznoszenia ścian. Atrakcyjną częścią szkolenia było murowanie na cienką spoinę, czego nie naucza się w standardowych programach zajęć szkolnych, a jest wymogiem energooszczędnego budownictwa. Każdy uczestnik otrzymał odpowiednie świadectwo udziału w Akademii Murowania z bloczków Ytong wystawione przez firmę.                                                                                                                                                        

       W dniu 28.03.2018 r. odbył się wyjazd edukacyjny dla 10 uczniów (2K/8M) do Firmy IZODOM 2000 Polska sp.z o.o. w Zduńskiej Woli w celu zapoznania z nowoczesnymi materiałami, technologiami i systemami budowania dostępnymi na lokalnym rynku budowlanym. Uczestnicy projektu zwiedzili zakład, specjalizujący się w produkcji materiałów budowlanych oraz projektowaniu nowych rozwiązań technologicznych w budownictwie. Zapoznali się z systemem budowy domów opartym na metodzie szalunku traconego z wykorzystaniem innowacyjnych rozwiązań sposobu łączenia elementów styropianowych. Widzieli rozwiązania projektowe domów proponowane przez firmę. Prześledzili produkcję wyrobów budowlanych na bazie styropianu oraz mieli możliwość łączenia elementów ściennych i fundamentowych. Obejrzeli wizualizację budów przeprowadzonych przez firmę w tej technologii. Na koniec otrzymali certyfikaty poświadczające odbycie szkolenia w zakresie

„ Budownictwo energooszczędne w technologii IZODOM”.

Materiały i metody nauczania nie powielają stereotypów na temat płci.

Uczniowie zrealizowali całość zaplanowanego wsparcia. Zostali objęcia diagnozą końcową, w wyniku której 10 ucz. (2K/8M) nabyło kompetencje zgodnie z 4 etapami: Zakres, Wzorzec, Ocena i Porównanie.

STAŻE i PRAKTYKI

W bieżącym okresie rozliczeniowym udział w stażach kontynuowało 6 uczniów (2K/4M). Staże realizowano w nw. firmach:

*EKOTECHNOLOGY Robert Grubski – 4 uczniów (1K/3M), zreal. 504 godz. W poprzednim okresie rozliczeniowym omyłkowo błędnie wykazano liczbę zrealizowanych godzin: wykazano 384, winno być 96

*DROG-BRUK A. P. Szczerek – 2 uczniów (1K/1M), zreal. 108 godz. W poprzednim okresie rozliczeniowym omyłkowo błędnie wykazano liczbę zrealizowanych godzin: wykazano 160, winno być 192

W ramach realizacji staży/praktyk zawodowych zostały podpisane umowy z pracodawcami oraz wspólnie został opracowany program praktyk.

Szkolenie BHP, p. poż. i ochrony środowiska zostało przeprowadzone w pierwszym dniu staży/praktyk. W bieżącym okresie rozliczeniowym 6 uczniów (2K/4M) zrealizowało całość staży zawodowych w wymiarze 150 godz./os i zakończyło udział w projekcie.

PONIESIONE WYDATKI

*Wypłacono stypendium stażowe dla 6 ucz.;

*Zakupiono ubrania robocze dla 10 ucz.;

*Rozliczono koszt wyjazdu edukacyjnego do Zduńskiej Woli (przejazd, ubezpieczenie);

*Wypłacono wynagrodzenie 2 nauczycielom za okres III-IV 2018r. (za 24 godz.).

Zadanie nr 7 : Dodatkowe zajęcia specjalistyczne, prowadzone w formie kształcenia modułowego, realizowane we współpracy z podmiotami z otoczenia społeczno- gospodarczego CEZ umożliwiające uczniom uzyskiwania kwalifikacji zawodowych z zakresu Eksploatacji sieci i urządzeń elektrycznych oraz doposażenie pracowni dla zawodu Technik Elektryk

Kontynuowano realizację II edycji zajęć z zakresu Eksploatacji sieci i urządzeń elektrycznych.

Wsparciem zostało objętych łącznie 12 uczniów (0K/12M). Zajęcia realizowane były w 2 grupach przez 2 n-li w formie modułowej. Zrealizowano łącznie 64 godz. zajęć.

1 grupa – 6 ucz. (6M) – zreal. 36 godz.

2 grupa – 6 ucz. (6M) – zreal. 28 godz.

TEMATYKA ZAJĘĆ

Omówiono zagadnienia ochrony przeciwporażeniowej, wyłączników przeciwporażeniowych i nadmiarowych oraz ogólne warunki eksploatacji urządzeń. Wykonywano również pomiary wielkości elektrycznych oraz montowano układy sterowania silnikami elektrycznymi. Omówiono również zagadnienia dotyczące osprzętu instalacyjnego, źródeł światła i opraw oświetleniowych. Ponadto przeprowadzono zajęcia z zakresu pierwszej pomocy, postępowania w razie wypadku i czynności powypadkowych. Omówiono klasyfikację pomieszczeń, rodzaje instalacji wykonywanych w tych pomieszczeniach oraz zabezpieczenia instalacji. Montowano również układy instalacji elektrycznych wraz z doborem i instalowaniem zabezpieczeń.

Materiały i metody nauczania nie powielają stereotypów na temat płci.

Zakończono realizację zajęć. W dniu 16.05.2018 odbyły się egzaminy pozwalające uzyskać kwalifikacje z zakresu eksploatacji sieci i urządzeń elektrycznych w zakresie napięć do 1 kV. Do egzaminu przystąpiło 12 uczniów (12M). Wszyscy zdali uzyskując stosowne uprawnienia.

PONIESIONE WYDATKI

*Rozliczono koszt przeprowadzenia egzaminu dla 12 ucz.;

*Wypłacono wynagrodzenie 2 nauczycielom za okres III-IV 2018r. (za 64 godz.).

Ponadto w ramach oszczędności wygenerowanych podczas realizacji projektu w ramach zadania 7, zakupiono silnik 1 szt.

Personel projektu posiada wymaganą wiedzę (nabytą we wcześniej zrealizowanych projektach z EFS) w zakresie obowiązku przestrzegania zasad równości szans kobiet i mężczyzn i potrafi ja stosować w codziennej praktyce na rzecz projektu. W procesie podejmowania decyzji uczestniczą zarówno Kobiety jak i Mężczyźni. Ponadto prowadzony jest równościowy monitoring (z podziałem na płeć) wskaźników projektu.

Kadra zarządzająca podjęła w bieżącym okresie następujące działania:

*Na stronie internetowej CEZ:

http://cezsieradz.com.pl/cez/index.php/aktualnosci-projektu zamieszczane są informacje nt. realizowanego projektu.

*Na stronie internetowej CEZ

http://cezsieradz.com.pl/cez/images/projekt_2016/HARMONOGRAM_REALIZACJI_PROJEKTU1.pdf dostępny jest harmonogram zajęć projektowych.

*Prowadzono bieżący monitoring wskaźników produktu.

*Prowadzono bieżące rozliczenia finansowe/ księgowanie dokumentów oraz sprawozdawczość.

*Zebrano materiały i dokumenty niezbędne do opracowania WBoP.

Przeprowadzono proces rekrutacji do IV edycji zajęć w ramach Zadania 4.

Proces rekrutacji przebiegał z zachowaniem zasady równości szans płci i niedyskryminacji. Zachęcano dziewczęta do uczestnictwa w projekcie w celu wzmacniania grupy niedoreprezentowanej w Grupie Docelowej. Podczas procesu rekrutacji starano się dotrzeć do uczniów z niepełnosprawnościami, poprzez bezpośrednie z nimi spotkania (w sposób niedyskryminujący i niestygmatyzujący) oraz poprzez współpracę i konsultacje na etapie rekrutacji z pedagogiem szkolnym/ doradcą zawodowym.

W bieżącym okresie rozliczeniowym:

- udział w projekcie rozpoczęło: 1 ucz. (0K/1M)

- do projektu powróciło: 2 uczniów (0K/2M)

- udział w projekcie zakończyło: 10 uczniów (2K/8M).

OSIĄGNIĘTE WSKAŹNIKI

*Liczba uczniów szkół i placówek kształcenia zawodowego uczestniczących w stażach i praktykach u pracodawcy – 2 uczniów (0K/2M)

PROBLEMY

W bieżącym okresie rozliczeniowym nie wystąpiły znaczące trudności/ problemy związane z realizowanym projektem.

KOLEJNY OKRES

W kolejnym okresie rozliczeniowym kontynuowana będzie realizacja nw. zadań:

Zadanie 1

Zakończono realizację zajęć.

Zadanie 2

Zakończono realizację zajęć.

Kontynuacja realizacji staży/praktyk zawodowych.

Zadanie 3

Zakończono realizację zajęć.

Zadanie 4

Kontynuowanie zajęć.

Tematyka dot. odpowiedniego zachowania się w nowym miejscu pracy oraz utrzymywania poprawnych stosunków międzyludzkich.

Kontynuacja realizacji staży/praktyk zawodowych.

Zadanie 5

Kontynuowanie zajęć.

Tematyka: Przyszłość pojazdów. Podsumowanie zajęć.

Zadanie 6

Zakończono realizację zajęć.

Zadanie 7

Zakończono realizację zajęć.  

Zadanie 8

Zakończono realizację – nauczyciel obronił pracę

Zadanie 9

Kontynuacja zakupów.

Zadanie 10

Kontynuacja zakupów.

Biurze projektu mieszczącym się w budynku Centrum Edukacji Zawodowej w Sieradzu - pokój nr 12, 98-200 Sieradz, ul. Leszka Czarnego 2.

Opracował:

Dariusz Śmigiera