banner pu1

Zadanie nr 5 : Dodatkowe zajęcia specjalistyczne, prowadzone w formie kształcenia modułowego, realizowane we współpracy z podmiotami z otoczenia społeczno-gospodarczego CEZ umożliwiające uczniom uzyskiwanie i uzupełnianie praktycznej wiedzy i umiejętności z zakresu Bezpieczeństwa i ekologii pojazdów oraz doposażenie pracowni dla zawodu Technik pojazdów samochodowych

 

Galeria

Zajęcia prowadzi trzech nauczycieli w pracowniach diagnostyki i napraw samochodów. Grupa liczy 14 uczniów – mężczyzn. Zajęcia obejmują 420 godzin zajęć prowadzonych systemem modułowym równolegle w dwóch 7 osobowych grupach. Zajęcia rozpoczęły się 01 października 2016r.

Przeprowadzono test pisemny wstępny, z pytaniami zamkniętymi i otwartymi. Przeprowadzono rozmowę wstępną kontrolną. Prowadzana jest na bieżąco obserwacja postępów nauki na zajęciach.

Tematyka prowadzonych zajęć i metody ich prowadzenia

Moduł 1 Wpływ parametrów geometrii kół kierowanych na bezpieczeństwo pojazdów. Porównanie metod pomiarów geometrii ustawienia kół.-wykład, ćwiczenia. Pomiar geometrii ustawienia kół osi kierowanych i niekierowanych (przyrząd GTO Laser). – ćwiczenia.

Moduł 2 Szkolenie BHP. Wprowadzenie. Oświetlenie w pojazdach. Rodzaje żarówek. Rodzaje instalacji oświetlenia.

Moduł 3 Instruktaż bhp i p-poż. Przemysł motoryzacyjny. Paliwa. Środki smarne. Działanie tłokowych silników spalinowych (tss). Parametry tss. Zapłon i spalanie paliwa. Budowa tss.

Zajęcia realizowano w formie modułowej.

Planowany przebieg realizacji zajęć na kolejnych zajęciach

Moduł 1 Pomiar geometrii ustawienia kół osi kierowanych i niekierowanych (przyrząd Beissbarth). Pomiar geometrii ustawienia kół osi kierowanych i niekierowanych (za pomocą płyty przejazdowej). Wpływ stanu technicznego elementów zawieszenia na bezpieczeństwo pojazdu. Zasada działania, zadania, rodzaje amortyzatorów i ich wpływ na bezpieczeństwo pojazdów. Badanie przyczepności kół – analiza wyników.

Moduł 2 Rodzaje instalacji oświetlenia. Diagnostyka oświetlenia pojazdów. Nowoczesne oświetlenia pojazdów LED. Wpływ oświetlenia na bezpieczeństwo na drogach. Układy kierownicze stosowane w pojazdach. Rodzaje układów. Urządzenia wspierające bezpieczne kierowanie pojazdem. Diagnostyka układów kierowniczych. Nowoczesne elektroniczne układy kierownicze. Wpływ układu kierowniczego na bezpieczeństwo na drogach. Diagnostyka układów kierowniczych elektronicznych.

Moduł 3 Układy paliwowe ZI. Klasyczne układy paliwowe ZS. Układy pompowtryskiwaczowe. Układy CR. Sterowanie tss. Toksyczność i ekologia tss. Eco driving. Obsługa i eksploatacja tss.

Zaplanowano zakupy, z których część udało się zrealizować a kolejne mają być zrealizowane już w miesiącu listopadzie. Nie całkowite zrealizowanie zakupów wynikało z dużej ilości narzędzi i nie dostępności bardzo specjalistycznego sprzętu na rynku. Zaplanowano do zakupu w tym zadaniu: urządzenie do mycia i konserwacji (system czyszczenia układów paliwowych), oscyloskop, urządzenie do mycia i konserwacji (myjka uktradźwiękowa), refraktometr, sciągacz uniwersalny, komplety kluczy montażowych, narzędzia monterskie, urządzenia diagnostyczne do pomiaru geometrii podwozia, zawieszenia, tester diagnostyczny, przyrząd do montażu osprzętu głowicy (zawory, sprężyny, itp.), przyrząd do montażu pierścieni tłokowych, multimetr wielofunkcyjny, tester akumulatora, narzędzia podstawowe i specjalistyczne stosowane do montażu układów elektrycznych i elektronicznych, komputer przenośny z oprogramowaniem biurowym z dostępem do Internetu, przyrządy pomiarowe, Wyposażenie pracowni pojazdów samochodowych: literatura.

 

Aktualizacja 10.01.2017 Zadanie 5

Wsparciem zostało objętych łącznie 14 uczniów (0 kobieta /14 mężczyzn).

Zajęcia realizowane były w 2 grupach przez 3 nauczycieli w formie modułowej. Zrealizowano łącznie 234 godz. zajęć.

1 grupa – 7 ucz. (0 kobieta /7 mężczyzn) – zrealizowano 141 godz.

2 grupa – 7 ucz. (0 kobieta /7 mężczyzn) – zrealizowano 135 godz.

TEMATYKA ZAJĘĆ

  • Pomiar geometrii ustawienia kół osi kierowanych i niekierowanych (przyrząd Beissbarth, za pomocą płyty przejazdowej);
  • Wpływ stanu technicznego elementów zawieszenia na bezpieczeństwo pojazdu;
  • Zasada działania, zadania, rodzaje amortyzatorów i ich wpływ na bezpieczeństwo pojazdów;
  • Badanie przyczepności kół – analiza wyników;
  • Rodzaje instalacji oświetlenia, Diagnostyka oświetlenia pojazdów, Nowoczesne oświetlenia pojazdów LED, Wpływ oświetlenia na bezpieczeństwo na drogach;
  • Układy kierownicze stosowane w pojazdach, Urządzenia wspierające bezpieczne kierowanie pojazdem, Diagnostyka układów kierowniczych, Nowoczesne elektroniczne układy kierownicze, Wpływ układu kierowniczego na bezpieczeństwo na drogach;
  • Układy paliwowe ZI;
  • Klasyczne układy paliwowe ZS;
  • Układy pompowtryskiwaczowe;
  • Układy CR;
  • Sterowanie tss, Toksyczność i ekologia tss, Eco-driving, Obsługa i eksploatacja tss.

Materiały i metody nauczania nie powielają stereotypów na temat płci.

PODJĘTE DZIAŁANIA W RAMACH ZAKUPÓW

Zakupiono kolejne narzędzia i urządzenia z zakresu samochodówki. Wszystkie planowane zakupy nie zostały jeszcze zrealizowane ponieważ nie wszystkie specjalistyczne narzędzia i sprzęt są na bieżąco dostępne.

Zakupiono następujące elementy wyposażenia pracowni pojazdów samochodowych, pracowni elektrotechniki i elektroniki samochodowej, warsztatów szkolnych oraz materiały eksploatacyjne do zajęć:

olej penetrujący , narzędzia do obsługi, urządzenie diagnostyczne, odrdzewiacz, olej uniwersalny, preparat do czyszczenia, akcesoria i części zamienne , czyszczenie turbosprężarek, woda demineralizowana, smar , kołki i sznury, czyszczenie filtrów, akumulatory, narzędzia do obsługi ogumienia, lampa – latarka UV, narzędzia specjalistyczne, komplet do montażu tłoków, klucz płasko- oczkowy, klucze płaskie – kpl., zestaw narzędziowy, pęsety, skaner diagnostyczny, interfejs we wtyku, refraktometr – tester płynów, ściągacz do przegubów napędowych, ściągacz tulei metalowo- gumowych, komplet szczypiec do opasek, urządzenia do filtrów DPF, klucz od rur 36’’, klucz szwedzki, młotek ślusarski, zestaw do osadzania łożysk uszczelniaczy, narzędzia specjalistyczne, zestaw końcówek wkrętaków, ściągacz do przegubów kulowych, narzędzia do obsługi głowicy, urządzenia do obsługi, klucz krzyżakowy do kół, tester akumulatora, urządzenie diagnostyczne, narzędzia do cięcia, narzędzia do obsługi ogumienia, narzędzia do szyb, dopełniacze pompki, materiały wulkanizacyjne, narzędzia do obsługi głowicy, szczypce do pierścieni, narzędzia do obsługi ogumienia, akcesoria i części zamienne, płyn hamulcowy, koncentrat do chłodnic, materiały wulkanizacyjne, płyn wulkanizacyjny, czyszczenie przepływ., oleje różne rodzaje, płyn AD, oscyloskop, ściskacz do sprężyn, nasadki.

ZAJĘCIA PROWADZILI:

Dariusz Ciołek

Łukasz Dudkowski

Paweł Wolski

 

Aktualizacja 13.04.2017

Zadanie 5

Kontynuowane były zajęcia I edycji z zakresu Bezpieczeństwa i ekologii pojazdów.

Wsparciem zostało objętych łącznie 14 uczniów (0 kobieta /14 mężczyzn).

Zajęcia realizowane były w 2 grupach przez 3 nauczycieli w formie modułowej. Zrealizowano łącznie 234 godz. zajęć. A zajęcia były realizowane:

Ł. Dudkowski: 36 godz. (styczeń – 4, luty – 16, marzec – 16)

D. Ciołek: 48 godz. (styczeń – 12, luty – 16, marzec – 20)

P. Wolski: 120 godz. (styczeń – 0, luty – 56, marzec – 60)

Tematyka prowadzonych zajęć i metody ich prowadzenia

D. Ciołek: W miesiącu październiku zrealizowano następujące zagadnienia:

- Wpływ skuteczności działania układów hamulcowych na bezpieczeństwo czynne

pojazdów. Porównanie metod sprawdzania skuteczności działania układów       hamulcowych. -Sprawdzenie skuteczności działania układu hamulcowego na urządzeniu rolkowym. -Sprawdzenie skuteczności działania układu hamulcowego za pomocą opóźnieniomierza. -Wpływ stanu technicznego elementów układu hamulcowego na skuteczność działania          układu i bezpieczeństwo pojazdów – weryfikacja elementów hamulców tarczowych. -Wpływ stanu technicznego elementów układu hamulcowego na skuteczność działania układu i bezpieczeństwo pojazdów – weryfikacja elementów hamulców bębnowych.

-Wpływ elektronicznych układów wspomagania na bezpieczeństwo pojazdów : ABS, ASR, ESP.

Ł. Dudkowski: Wprowadzenie. Zarządzanie ruchem drogowym. Bezpieczeństwo na drogach. Systemy teleinformatyczne stosowane w ruchu drogowym. Kształtowanie bezpiecznych warunków na drogach. Wypadki pojazdów samochodowych. Wprowadzenie do tematyki ekologii. Pojęcie recyklingu. Recykling w motoryzacji.

P. Wolski: Diagnostyka tss. Metody i urządzenia diagnostyczne. Naprawy tss. Napędy hybrydowe. Napędy elektryczne. Bezpieczeństwo nadwozi. Klasyfikacja nadwozi. Aerodynamika. Materiały nadwoziowe. Wymagania bezpieczeństwa. Testy zderzeniowe. Ochrona pasażerów. Struktury nośne nadwozi. Technologie wytwarzania nadwozi.

Zajęcia realizowano w formie modułowej.

Praktyki rozpoczęto realizować w tym zadaniu od 16.01.2017r u jednego pracodawcy w grupie dwuosobowej. Uczniowie zgodnie z umową mają zakończyć realizację staży do 31.05.2017r.

Z pracodawcą została podpisana umowa o przeprowadzeniu staży dla uczniów. Umowy podpisano z:

Mechanika Pojazdowa - Łukasz Dudkowski

98 – 200 Sieradz, ul. 1-go Maja 24

Opracowany został plan zajęć, który będzie realizowanych podczas stażu. Plan został opracowany po konsultacjach z pracodawcą. Plan to wspólna praca dyrekcji i nauczycieli CEZ oraz pracodawcy w oparciu o wytyczne przekazane przez POKL. Plan został zaakceptowany przez pracodawcę.

Przed podpisaniem umowy zostały sprawdzone przez realizującego projektu stanowiska pracy jakie proponuje pracodawca do realizacji staży oraz wyposażenie techniczne pracodawcy. Sprawdzeniu podlegało również zaplecze socjalne i higieniczno sanitarne pracodawcy.

Szkolenie bhp. P.poż i ochrony środowiska zostało przeprowadzone przez pracodawcę na pierwszych zajęciach. Na pierwszych zajęciach pracodawca zapoznał również stażystów z regulaminami obowiązującymi w zakładzie oraz ze strukturą organizacyjną przedsiębiorstwa. Stażyści szkoleni byli pod nadzorem opiekun praktyk w obecności przedstawiciela CEZ.

Pracodawca w uzgodnieni z opiekunem stażu i przedstawicielem CEZ wystawił ocenę stażyście za odbyty staż.

Dla potrzeb projektu został opracowany wzór zaświadczenia o odbyciu stażu. Zaświadczenie to wspólna praca dyrekcji i nauczycieli CEZ oraz pracodawcy w oparciu o wytyczne przekazane przez POKL.

Planowany przebieg realizacji zajęć (zakres tematyczny) w kolejnym okresie rozliczeniowym (zgodnie z okresami założonymi w harmonogramie realizacji projektu) – krótka informacja w postaci 1 – 2 zdań.

D. Ciołek: Sprzęgła samochodowe, metody ich sterowania – wady i zalety.

Skrzynie biegów i przekładnie główne – dobór przełożeń.

Ł. Dudkowski: Wprowadzenie do tematyki ekologii. Pojęcie recyklingu. Recykling w motoryzacji. Oddziaływanie pojazdu na środowisko naturalne. Analiza składu spalin pojazdu samochodowego (silnik benzyna/LPG). Recykling części i zespołów w pojazdach sam. Identyfikacja materiałów użytych do produkcji pojazdów. Klasyfikacja do powtórnego przerobu.

P. Wolski: Diagnostyka tss. Metody i urządzenia diagnostyczne. Naprawy tss. Napędy hybrydowe. Napędy elektryczne. Bezpieczeństwo nadwozi. Klasyfikacja nadwozi. Aerodynamika. Materiały nadwoziowe. Wymagania bezpieczeństwa. Testy zderzeniowe. Ochrona pasażerów. Struktury nośne nadwozi. Technologie wytwarzania nadwozi. Motocykle. Zapewnienie jakości. Budowa kół. Oznaczenie kół. Współpraca koło – droga. Bezpieczeństwo pojazdu a koło. Obsługa kół. Naprawa kół. Wypadki drogowe. Karta ratownicza. Powiadamianie o wypadkach. Przyszłość pojazdów.

ZAJĘCIA PROWADZILI:

Dariusz Ciołek

Łukasz Dudkowski

Paweł Wolski

 

Aktualizacja 30.06.2017

adanie 5

  1. Liczba godzin przeprowadzonych zajęć

Ł. Dudkowski:     24 godz.

D. Ciołek:             12 godz. 16

P. Wolski:             60 godz.

03.04.2017 Paweł Wolski 12.30-16.30 4
05.04.2017 Dariusz Ciołek 16.30-20.30 4
10.04.2017 Paweł Wolski 12.30-16.30 4
11.04.2017 Łukasz Dudkowski 16:15-20:15 4
19.04.2017 Dariusz Ciołek 16.30-20.30 4
24.04.2017 Paweł Wolski 12.30-16.30 4
25.04.2017 Łukasz Dudkowski 16:15-20:15 4
08.05.2017 Paweł Wolski 12.30-16.30 4
09.05.2017 Łukasz Dudkowski 16:15-20:15 4
15.05.2017 Paweł Wolski 12.30-16.30 4
22.05.2017 Paweł Wolski 12.30-16.30 4
29.05.2017 Paweł Wolski 12.30-16.30 4
05.06.2017 Paweł Wolski 12.30-16.30 4
GRUPA 2
03.04.2017 Paweł Wolski 16.30 – 20.30 4
04.04.2017 Łukasz Dudkowski 16:15-20:15 4
10.04.2017 Paweł Wolski 16.30 – 20.30 4
12.04.2017 Dariusz Ciołek 16.30-20.30 4
18.04.2017 Łukasz Dudkowski 16:15-20:15 4
24.04.2017 Paweł Wolski 16.30 – 20.30 4
02.05.2017 Łukasz Dudkowski 16:15-20:15 4
08.05.2017 Paweł Wolski 16.30 – 20.30 4
15.05.2017 Paweł Wolski 16.30 – 20.30 4
22.05.2017 Paweł Wolski 16.30 – 20.30 4
29.05.2017 Paweł Wolski 16.30 – 20.30 4
05.06.2017 Paweł Wolski 16.30 – 20.30 4

Zajęcia z grupą 1, zaplanowane do przeprowadzenia przez Pawła Wolskiego na dzień 29.05.2017, zostały wykonane przez Dariusza Ciołka w dniu 01.04.2017, co zostało uwidocznione w dokumentacji realizacji projektu.

Powodem była realizacja organizacji roku szkolnego. Zajęcia prowadzone przez Pana Ciołka tematycznie realizowały program nauczania zaplanowany dla Pana Wolskiego (Pan Ciołek posiada pełne kwalifikacje do prowadzenia takich zajęć). W kolejnej edycji projektu (od miesiąca września) aby zrealizować zaplanowaną liczbę godzin dla poszczególnych nauczycieli Pan Wolski przeprowadzi 4 godziny zajęć z modułu realizowanego przez Pana Ciołka (pan Wolski posiada pełne kwalifikacje do realizacji takich zajęć).

Tematyka prowadzonych zajęć i metody ich prowadzenia

D. Ciołek: Sprzęgła samochodowe, metody ich sterowania – wady i zalety.

Skrzynie biegów i przekładnie główne – dobór przełożeń.

Ł. Dudkowski: Oddziaływanie pojazdu na środowisko naturalne. Analiza składu spalin pojazdu samochodowego (silnik benzyna/LPG). Recykling części i zespołów w pojazdach samochodowych. Identyfikacja materiałów użytych do produkcji pojazdów. Klasyfikacja do powtórnego przerobu.

P. Wolski: Diagnostyka tss. Metody i urządzenia diagnostyczne. Naprawy tss. Napędy hybrydowe. Napędy elektryczne. Bezpieczeństwo nadwozi. Klasyfikacja nadwozi. Aerodynamika. Materiały nadwoziowe. Wymagania bezpieczeństwa. Testy zderzeniowe. Ochrona pasażerów. Struktury nośne nadwozi. Technologie wytwarzania nadwozi. Motocykle. Zapewnienie jakości. Budowa kół. Oznaczenie kół. Współpraca koło – droga. Bezpieczeństwo pojazdu a koło. Obsługa kół. Naprawa kół. Wypadki drogowe. Karta ratownicza. Powiadamianie o wypadkach. Przyszłość pojazdów.

Zajęcia realizowano w formie modułowej.

  1. Przeprowadzono podliczenie zakupów i ewaluację zajęć. Uwzględniając oszczędności, przygotowano plan uzupełnienia zakupów, które to planowane urządzenia i narzędzia wykorzystane zostaną w nowej edycji projektu, od września, rozszerzając tematykę zajęć w ramach planowanego rozkładu materiału.

W okresie sprawozdawczym zakupiono ubranie robocze dla jednego ucznia, który rozpoczyna udział w projekcie od stażu, a zastąpił na praktykach ucznia, który z przyczyń rodzinnych staż będzie realizował w okresie ferii zimowych.

23.06.2017 podczas uroczystego zakończenia roku szkolnego uczestnicy zadania odebrali zaświadczenia potwierdzające uczestnictwo i ukończenie zajęć w zadaniu. Zaświadczenie opisuje zrealizowany i zaliczony zakres materiału określony programem nauczania.

Uczniowie z tego zadania konynuują staże zawodowe realizowane u lokalnych pracodawców

ZAJĘCIA PROWADZILI:

Dariusz Ciołek

Łukasz Dudkowski

Paweł Wolski

 

Aktualizacja 06.12.2017

Zadanie nr 5 : Dodatkowe zajęcia specjalistyczne, prowadzone w formie kształcenia modułowego, realizowane we współpracy z podmiotami z otoczenia społeczno-gospodarczego CEZ umożliwiające uczniom uzyskiwanie i uzupełnianie praktycznej wiedzy i umiejętności z zakresu Bezpieczeństwa i ekologii pojazdów oraz doposażenie pracowni dla zawodu Technik pojazdów samochodowych

Druga edycja tego zadania rozpoczęła się 05.09.2017r. Zajęcia prowadzi trzech nauczycieli w pracowniach diagnostyki i napraw samochodów.  Grupa liczy 14 uczniów – mężczyzn. Zajęcia obejmują 420 godzin zajęć prowadzonych systemem modułowym równolegle w dwóch 7 i 8 osobowych grupach. Zajęcia rozpoczęły się 05 września 2017r.

Przeprowadzono test pisemny wstępny, z pytaniami zamkniętymi i otwartymi. Przeprowadzono rozmowę wstępną kontrolną. Prowadzana jest na bieżąco obserwacja postępów nauki na zajęciach.

Tematyka prowadzonych zajęć i metody ich prowadzenia

Moduł 1 Wpływ parametrów geometrii kół kierowanych na bezpieczeństwo pojazdów. Porównanie metod pomiarów geometrii ustawienia kół.-wykład, ćwiczenia. Pomiar geometrii ustawienia kół osi kierowanych i niekierowanych  (przyrząd GTO Laser). – ćwiczenia.

Moduł 2 Szkolenie BHP.  Wprowadzenie. Oświetlenie w pojazdach. Rodzaje żarówek. Rodzaje instalacji oświetlenia.

Moduł 3 Instruktaż bhp i p-poż. Przemysł motoryzacyjny. Paliwa. Środki smarne. Działanie tłokowych silników spalinowych (tss). Parametry tss. Zapłon i spalanie paliwa. Budowa tss.

Zajęcia realizowano w formie modułowej.

Planowany przebieg realizacji zajęć na kolejnych zajęciach

Moduł 1 Pomiar geometrii ustawienia kół osi kierowanych i niekierowanych (przyrząd Beissbarth). Pomiar geometrii ustawienia kół osi kierowanych i niekierowanych (za pomocą płyty przejazdowej). Wpływ stanu technicznego elementów zawieszenia na bezpieczeństwo pojazdu. Zasada działania, zadania, rodzaje amortyzatorów i ich wpływ na bezpieczeństwo pojazdów. Badanie przyczepności kół – analiza wyników.

Moduł 2 Rodzaje instalacji oświetlenia. Diagnostyka oświetlenia pojazdów. Nowoczesne oświetlenia pojazdów LED. Wpływ oświetlenia na bezpieczeństwo na drogach. Układy kierownicze stosowane w pojazdach. Rodzaje układów. Urządzenia wspierające bezpieczne kierowanie pojazdem. Diagnostyka układów kierowniczych. Nowoczesne elektroniczne układy kierownicze. Wpływ układu kierowniczego na bezpieczeństwo na drogach. Diagnostyka układów kierowniczych elektronicznych.

Moduł 3 Układy paliwowe ZI. Klasyczne układy paliwowe ZS. Układy pompowtryskiwaczowe. Układy CR. Sterowanie tss. Toksyczność i ekologia tss. Eco driving. Obsługa i eksploatacja tss. 

 

Aktualizacja 13.03.2018

Tytuł projektu: „Szkoła zawodowa wybór w przyszłość”

Zadanie nr 5 : Dodatkowe zajęcia specjalistyczne, prowadzone w formie kształcenia modułowego, realizowane we współpracy z podmiotami z otoczenia społeczno-gospodarczego CEZ umożliwiające uczniom uzyskiwanie i uzupełnianie praktycznej wiedzy i umiejętności z zakresu Bezpieczeństwa i ekologii pojazdów oraz doposażenie pracowni dla zawodu Technik pojazdów samochodowych

Imię i nazwisko osoby prowadzącej zajęcia:

Dariusz Ciołek, Łukasz Dudkowski, Paweł Wolski

  1. 1.Zakupy

W okresie sprawozdawczym zrealizowano zakupy z oszczędności.

Zakupiono:

Tester diagnostyczny Xtool PS 90,

16-cie publikacji specjalistycznych (drukowanych lub CD)

163 pozycje innych różnych drobniejszych urządzeń i narzędzi

  1. 2.Działania informacyjno – promocyjne

Harmonogram na stronie aktualny, zdjęcia aktualne.

  1. Liczba uczniów uczestniczących w zadaniu (0 K/15 M):

w tym liczba osób, które:

- rozpoczęły uczestnictwo w zadaniu w ww. okresie (0 K/0 M)

- przerwały udział w zadaniu w ww. okresie (0 K/0 M)

- zakończyły udział w zadaniu w ww. okresie (0 K/0 M).

  1. Liczba godzin przeprowadzonych zajęć

Ł. Dudkowski:          22 godz.

D. Ciołek:       54 godz.

P. Wolski:       238 godz.

  1. Krótka informacja o formie przeprowadzonej diagnozy wstępnej dla nowych uczestników oraz o opracowaniu standardu wymagań, tj. efektów uczenia się dla grupy uczestników
    1. Prowadzana jest na bieżąco obserwacja postępów nauki na zajęciach.

  1. Tematyka prowadzonych zajęć i metody ich prowadzenia

D. Ciołek:

Zasada działania, zadania, rodzaje amortyzatorów i ich wpływ na bezpieczeństwo pojazdów. Badanie przyczepności kół – analiza wyników. Wpływ skuteczności działania układów hamulcowych na bezpieczeństwo czynne pojazdów. Porównanie metod sprawdzania skuteczności działania układów hamulcowych. Sprawdzenie skuteczności działania układu hamulcowego na urządzeniu rolkowym. Sprawdzenie skuteczności działania układu hamulcowego za pomocą opóźnieniomierza. Wpływ stanu technicznego elementów układu hamulcowego na skuteczność działania układu i bezpieczeństwo pojazdów – weryfikacja elementów hamulców tarczowych. Wpływ stanu technicznego elementów układu hamulcowego na skuteczność działania układu i bezpieczeństwo pojazdów – weryfikacja elementów hamulców bębnowych. Wpływ elektronicznych układów wspomagania na bezpieczeństwo pojazdów : ABS, ASR, ESP.

Ł. Dudkowski:

Wprowadzenie. Zarządzanie ruchem drogowym. Systemy teleinformatyczne stosowane w ruchu drogowym. Kształtowanie bezpiecznych warunków na drogach. Wypadki pojazdów samochodowych. Wprowadzenie do tematyki ekologii. Pojęcie recyklingu. Recykling w motoryzacji. Oddziaływanie pojazdu na środowisko naturalne. Analiza składu spalin pojazdu samochodowego (silnik benzyna/LPG).

P. Wolski: Toksyczność spalin. Ekologia tss. Eco driving. Obsługa tss. Eksploatacja tss. Diagnostyka tss. Metody i urządzenia diagnostyczne. Naprawa tss. Napędy hybrydowe. Napędy elektryczne. Bezpieczeństwo nadwozi. Klasyfikacja nadwozi. Aerodymamika. Materiały nadwoziowe. Wymagania bezpieczeństwa.

Zajęcia realizowano w formie modułowej.

  1. Problemy napotkane w trakcie realizacji projektu.

Zajęcia z grupą 1, zaplanowane do przeprowadzenia przez Dariusza Ciołka na dzień 18.12.2017, zostały wykonane przez Pawła Wolskiego w dniu 28.12.2017, a zajęcia z grupą 2, zaplanowane do przeprowadzenia przez Dariusza Ciołka na dzień 19.12.2017, zostały wykonane przez Pawła Wolskiego w dniu 21.12.2017,

co zostało uwidocznione w dokumentacji realizacji projektu. Pozostałe zajęcia zrealizowano zgodnie z planem.

  1. Planowany przebieg realizacji zajęć (zakres tematyczny) w kolejnym okresie rozliczeniowym (zgodnie z okresami założonymi w harmonogramie realizacji projektu) – krótka informacja w postaci 1 – 2 zdań.

D. Ciołek:

Sprzęgła samochodowe, metody ich sterowania – wady i zalety. Skrzynie biegów i przekładnie główne – dobór przełożeń.

Ł. Dudkowski:

Uczniowie doskonalić będą umiejętności w zakresie Zarządzanie i wspieranie ruchu drogowego oraz zagadnień związanych z recyklingiem i ekologią

P. Wolski: Testy zderzeniowe. Ochrona pasażerów. Struktury nośne nadwozi. Technologie wytwarzania nadwozi. Motocykle. Zapewnienie jakości. Budowa kół. Oznaczenie kół. Współpraca koło – droga. Bezpieczeństwo pojazdu a koło. Obsługa kół. Naprawa kół. Wypadki drogowe. Karta ratownicza. Powiadamianie o wypadkach. Przyszłość pojazdów.