banner pu1

Realizacja projektu nr RPLD.11.03.01-10-0007/15, pn. ”Szkoła zawodowa wybór w przyszłość”, współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020 rozpoczęta została 01.09.2016r.

Beneficjentem projektu jest Powiat Sieradzki, który realizację powierzył Centrum Edukacji Zawodowej w Sieradzu ul. Leszka Czarnego 2.

Celem głównym projektu jest zwiększenie, we współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym, jakości kształcenia zawodowego w Centrum Edukacji Zawodowej w Sieradzu ukierunkowane na poprawę zdolności do zatrudnienia 176 uczniów szkoły w tym 12 kobiet oraz dostosowanie kierunków kształcenia do regionalnego rynku pracy poprzez wzrost kwalifikacji zawodowych 1 nauczyciela, doposażenie pracowni i warsztatów szkolnych, poprzez organizację doradztwa edukacyjno – zawodowego oraz staży/praktyk i dodatkowych zajęć specjalistycznych w zakresie: Odnawialnych Źródeł Energii; spawania metodą MAG/MMA; pneumatyki/hydrauliki przemysłowej; bezpieczeństwa i ekologii pojazdów samochodowych; nowoczesnych technologii/technik komputerowych w budownictwie; uprawnień SEP do 1KV

Projekt przewidziany jest do realizacji w terminie od 01.09.2016r. do 31.08.2018r.

Wszyscy chętni uczniowie chcący wziąć udział w projekcie mogli uzyskać pełną informację o realizacji projektu w materiałach reklamujących działania i realizację projektu.

Dla potrzeb upowszechnienia informacji o projekcie jego zadaniach, celach i planowanych efektach opracowano dwa wzory plakatów i ulotki, które informują również o tym, kto realizuje projekt i o tym, że jest on realizowany z wykorzystaniem środków finansowych Unii Europejskiej – Europejski Fundusz Społeczny w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014 – 2020.

Plakaty i ulotki zostały rozmieszczone w różnych częściach CEZ oraz przekazane do szkół ponadgimnazjalnych współpracujących z CEZ. Materiały są również do pobrania na stronie CEZ w zakładce Projekty Unijne w oknie dokumenty.

Wszystkie dokumenty związane z rekrutacją, włącznie z regulaminem rekrutacji są dostępne na stronie internetowej CEZ w Sieradzu w zakładce Projekty Unijne w Biurze Projektu oraz u nauczycieli realizujących poszczególne zadania.

Grupę docelową projektu stanowią uczniowie Centrum Edukacji Zawodowej w Sieradzu. Uczniowie zostali zapisani do poszczególnych zajęć po przeprowadzeniu rekrutacji w miesiącu wrześniu i październiku. Uczniowie musieli spełnić warunki jakie stawia regulamin rekrutacji. Kryteria formalne należało spełnić w całości aby być zakwalifikowanym do dalszego etapu. Kryteria merytoryczne i kryterium premiujące dodawały punkty a suma ich wskazywała na kolejność na liście do realizacji w poszczególnych zadaniach.

Kryteria formalne:

  • Uczniowie: status ucznia kształcenia praktycznego w CEZ; wiek pow.18 lat (do zad.: 2 i 7); zgoda rodzica/opiekuna na udział w projekcie (w przypadku niepełnoletnich UP);
  • Nauczyciele: zatrudnienie w CEZ; status nauczyciela kształcenia zawodowego/instruktora praktycznej nauki zawodu.

Kryt. merytoryczne:

  • uczniowie: średnia ocena z przedmiotów zawodowych (za ostatni semestr): minimum dostateczna: 1 pkt. plus dodatkowo 1 pkt. za każdy stopień powyżej oceny dostatecznej;
  • dla uczestników doradztwa edukacyjno- zawodowego: test diagnostyczny- pierwszeństwo, uczniowie z największymi problemami w planowaniu kariery zawodowej/edukacyjnej (skala pkt. od 1 do 3).
  • nauczyciel: zgodność profilu studiów z profilem nauczania: 1pkt;

Kryterium premiujące:

  • uczniowie o SPE i/lub z niepełno sprawnościami: 2 pkt.

W miesiącach wrześniu i październiku prowadzone były czynności związane z realizacją zakupów przewidzianych w poszczególnych zadaniach. Przeprowadzono rozeznanie rynku, złożono zapytania o cenę.

Realizacja zakupów prowadzona była w oparciu o zasady ustawy „Zamówienia publiczne” oraz procedury dokonywania zakupów w projektach zgodnie z wytycznymi programowymi w zakresie kwalifikowania wydatków w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014 – 2020 (załącznik do Uchwały nr 930/16 Zarządu Województwa Łódzkiego z dnia 16 sierpnia), oraz zgodnie z umową o dofinansowanie projektu.

Ponadto w miesiącu wrześniu przeprowadzono dla wszystkich osób obsługujących realizację projektu (nauczyciele i kadra zarządzająca) Szkolenie z Równości Płci.

Na spotkaniach w poszczególnych klasach z uczniami kadra zarządzająca i nauczyciele przedstawiali założenia projektu, specyfikę poszczególnych zadań i planowane cele oraz efekty jakie mają zostać osiągnięte po zakończeniu realizacji projektu.

Powstała zakładka (Projekty Unijne) na stronie internetowej CEZ w Sieradzu przedstawiająca i reklamująca projekt oraz zasady przystąpienia do niego.

Na stronie jest możliwość pobierania dokumentów projektu.

Strona na bieżąco podaje informacje o realizacji projektu jego celach zadaniach i efektach jakie są osiągane przez uczestników.

Została określona i zapisana kadra projektu (zarówno dydaktyczna jak i zarządzająca), opracowano szczegółowy harmonogram prowadzonych zajęć i zatwierdzono rozkłady materiału w poszczególnych modułach zadań.

Zadania projektu realizowane są systemem modułowym przez 17 wysoko wykwalifikowanych nauczycieli w nowoczesnych pracowniach kształcenia zawodowego naszego Centrum. Projektem zarządza siedmio osobowa kadra zarządzająca.

Aktualnie w projekcie uczestniczy 13 kobiet i 60 mężczyzn. 16 uczniów (mężczyzn) realizuje zajęcia w dwóch zadaniach.

Rozpoczęto realizację zajęć w poszczególnych zadaniach.

Nauczyciele na pierwszych zajęciach przedstawili standardy wymagań do osiągnięcia efektów kształcenia.

Prowadzący zajęcia na wstępie zweryfikowali poziom wiedzy uczestnika po przez testy sprawdzające, rozmowy czy obserwację wykonywanych czynności praktycznych. Na tej podstawie opracowany został program nauczania, który uwzględnia aktualne potrzeby ucznia – grupy.

Efekty sprawdzane są na bieżąco po przez organizowanie zajęć na których nauczyciel uzyskuje informację zwrotną. Przeprowadzane są egzaminy i sprawdziany po zakończeniu zajęć realizujących poszczególne moduły. Efekty są odnotowywane w dzienniku lekcyjnym w formie ocen.

Wyniki z tak przeprowadzonych badań będą wykorzystywane do prowadzenia działań ewaluacyjnych projektu.

Dariusz Śmigiera

SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROJEKTU AKTUALIZACJA 10.01.2017

Grupę docelową projektu stanowią uczniowie Centrum Edukacji Zawodowej w Sieradzu. Uczniowie w okresie sprawozdawczym realizowali zajęcia w poszczególnych zadaniach.

W okresie sprawozdawczym wsparciem objętych zostało 73 uczniów (13K/60M).

16 uczniów (mężczyzn) realizuje zajęcia w dwóch zadaniach, są to uczestnicy zadania 2 (kurs spawania), zadania 7 (elektryk do 1kV), zadanie 4 SzOK i zadanie 3 mechatronika.

Uczniowie, którzy aktualnie pracują w siedmiu zadaniach i są z klas: Technik urządzeń i systemów energetyki odnawialnej; Technik pojazdów samochodowych; Technik mechatronik; Technik budownictwa; Technik elektryk oraz ZSZ z mechanik pojazdów samochodowych.

 

Biuro Projektu mieści się w pokoju nr 12 Centrum Edukacji Zawodowej w Sieradzu, ul. Leszka Czarnego 2, 98-200 Sieradz.

Kadra zarządzająca podjęła w bieżącym okresie następujące działania:

      Rozpoczęto proces rekrutacji do II edycji kursu w ramach Zadania 2. Planowany termin zakończenia rekrutacji to 10.01.2017r. Proces rekrutacji przebiega z zachowaniem zasady równości szans i niedyskryminacji. Dziewczęta zachęcane są do uczestnictwa w projekcie w celu wzmacniania grupy niedoreprezentowanej w Grupie Docelowej. Podczas procesu rekrutacji podejmowane są działania aby dotrzeć do uczniów z niepełnosprawnościami, poprzez bezpośrednie z nimi spotkania (w sposób niedyskryminujący i niestygmatyzujący) oraz poprzez współpracę i konsultacje na etapie rekrutacji z pedagogiem szkolnym/ doradcą zawodowym.

      Na stronie internetowej CEZ: http://cezsieradz.com.pl/cez/index.php/aktualnosci-projektu zamieszczane są informacje nt. realizowanego projektu.

      *Na stronie internetowej CEZ http://cezsieradz.com.pl/cez/images/projekt_2016/HARMONOGRAM_REALIZACJI_PROJEKTU1.pdf, dostępny jest harmonogram zajęć projektowych. Został on zaplanowany do grudnia 2016r., ponieważ od stycznia 2017 r. nastąpi zmiana z uwagi na zmiany planów lekcji placówek macierzystych.

      *Dokonano wyboru procedury postępowania w zakresie dokonywania kolejnych zakupów projektowych/ wyboru dostawców.

      *Prowadzono bieżący monitoring wskaźników produktu.

      *Prowadzono bieżące rozliczenia finansowe/ księgowanie dokumentów oraz sprawozdawczość.

      *Zebrano materiały i dokumenty niezbędne do opracowania WBoP.

 

Nauczyciele prowadzą zajęcia w oparciu o standardy wymagań do osiągnięcia efektów kształcenia, które zostały przedstawione młodzieży i przez nią zaakceptowane na pierwszych zajęciach w poszczególnych zadaniach.. Efekty sprawdzane są na bieżąco po przez organizowanie zajęć na których nauczyciel uzyskuje informację zwrotną ponadto przeprowadzane są egzaminy i sprawdziany po zakończeniu pracy realizującej poszczególne moduły. Efekty te są odnotowywane w dzienniku lekcyjnym w formie ocen. Nauczyciele na wstępie zajęć zweryfikowali poziom wiedzy uczestnika zadania dlatego mogli opracować program nauczania, który uwzględnia indywidualne potrzeby ucznia. Wyniki poszczególnych uczniów jak i grupy będą wykorzystywane do badań na podstawie, których prowadzona będzie ewaluacja.

 

LICZBA GODZIN PRZEPROWADZONYCH ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH

W OKRESIE od 01.11.2016 do 31.12.2016

Listopad 2016 – 346 godzin

Grudzień 2016 – 339 godzin

W Zadaniu 8 będzie kontynuacja uczestnictwa 1 nauczyciela w studiach podyplomowych „Diagnostyka, mechatronika i rzeczoznawstwo samochodowe oraz ubezpieczenia” na Politechnice Warszawskiej. Studia będą trwać 2 semestry. W bieżącym okresie obyły się 2 zjazdy w dniach 18-21.11.2016r. oraz w dniach 09-11.12.2016r. Nauczycielowi zapewniono w ramach projektu nocleg oraz dzienne diety.

DZIAŁANIA RÓWNOŚCIOWE

Personel projektu posiada wymaganą wiedzę (nabytą we wcześniej zrealizowanych projektach z EFS) w zakresie obowiązku przestrzegania zasad równości szans kobiet i mężczyzn i potrafi ją stosować w codziennej praktyce na rzecz projektu. W procesie podejmowania decyzji uczestniczą zarówno Kobiety jak i Mężczyźni. Ponadto zostanie zapewniony równościowy monitoring (z podziałem na płeć) wskaźników projektu.

PROBLEMY

W bieżącym okresie rozliczeniowym wystąpiły następujące trudności/ problemy związane z realizowanym projektem:

*w ramach Zadania 7 w miesiącu XII 2016 z powodu choroby nauczyciela p. Konrada Chachuł, zastąpił go drugi nauczyciel prowadzący zajęcia w tym Zadaniu p. Jarosław Wolniewicz. Różnica w realizacji założonego programu zostanie skorygowana w miesiącu styczniu.

ZAKOŃCZYŁA SIĘ PIERWSZA EDYCJA KURSU SPAWANIA REALIZOWANA W RAMACH ZADANIA nr.2

16.12.2016r został przeprowadzony egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie spawacz w metodzie MMA i MAG. 20 uczniów (10 w metodzie MMA i 10 w Metodzie MAG) zakończyło udział w zadaniu 2 pozytywnie zdając ww. egzamin i uzyskując kwalifikacje sprawcza potwierdzone przez Instytut Spawalnictwa w Gliwicach.

Wyniki uczniów na bieżąco są weryfikowane przez nauczycieli podczas prowadzenia zajęć edukacyjnych. Prowadzona jest ewaluacja na poszczególnych zajęciach. Nauczyciele prowadzący zajęcia stosują indywidualizację cyklu kształcenia. Dostosowują program nauczania do indywidualnych potrzeb ucznia. Tak realizowany tok kształcenia gwarantuje dobranie właściwych metod i narzędzi kształcenia do osiągania założonych celi w poszczególnych zadaniach.

W KOLEJNYM OKRESIE PLANUJEMY

W kolejnym okresie rozliczeniowym kontynuowana będzie realizacja nw. zadań:

Zadanie 1

Kontynuowanie zajęć.

Ćwiczenia praktyczne w zakresie montażu, obsługi i konserwacji urządzeń energii odnawialnej. Uczniowie doskonalić będą umiejętności w zakresie montażu, pomiarów i obsługi systemów energetyki wiatrowej.

Zadanie 2

Rozpoczęcie realizacji staży/ praktyk zawodowych dla grupy 8 uczniów.

Zostanie przeprowadzony dodatkowy nabór do zadania, którego druga edycja rozpocznie się w miesiącu styczniu lub lutym. Termin może być jeszcze ruchomy ponieważ od 14.01.2017 r będziemy mieli ferie zimowe, ponadto plany lekcji w szkole macierzystej uczniów będą zmienione raz w styczniu i jeszcze raz w lutym a co za tym idzie będzie duże zamieszanie organizacyjne.

W zajęciach tych będzie realizowany kurs spawania, dla 10 uczniów w metodzie MMA – 111 i 10 uczniów w metodzie MAG - 135.

Zadanie 3

Kontynuowanie zajęć.

Tematyka dot. sprawdzania poprawności przesyłania sygnałów między układem sterującym i wykonawczym, obsługiwaniem, posługiwania się oprogramowaniem specjalistycznym do programowania sterowników PLC, uruchamiania i testowanie działania układów elektropneumatycznego i hydraulicznego z wykorzystaniem sterownika PLC. Programowanie w standardzie MTS, tworzenie programów obróbki wałka z wykorzystaniem funkcji G0, G1,G2, G3, G40,G41, G42.

Zadanie 4

Kontynuowanie i zakończenie zajęć.

Uczestnicy będą mieli możliwość zwiedzenia zakładu pracy oraz rozmów z pracodawcami na lokalnym rynku pracy. Uczestnicy wezmą również udział w seminarium, na którym spotkają się z przedstawicielami: Regionalnej Izby Gospodarczej w Sieradzu, Powiatowego Urzędu Pracy w Sieradzu, przedstawicielami Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej Oddział w Sieradzu, przedstawicielem Łódzkiej Agencji Rozwoju Regionalnego - Inkubator Przedsiębiorczości w Zduńskiej Woli.

W II 2017r. rozpoczną się zajęcia w II grupie.

Zadanie 5

Kontynuowanie zajęć:

  • Wpływ skuteczności działania układów hamulcowych na bezpieczeństwo czynne pojazdów. Porównanie metod sprawdzania skuteczności działania układów hamulcowych;
  • Zajęcia teoretyczne i praktyczne z zakresu zarządzania i wspierania ruchu drogowego oraz ekologii w odniesieniu do motoryzacji;
  • Diagnostyka tss, Metody i urządzenia diagnostyczne, Naprawy tss, Napędy hybrydowe, Napędy elektryczne, Bezpieczeństwo nadwozi samochodów.

Zadanie 6

Kontynuowanie zajęć.

Tematyka w zakresie nowoczesnych rozwiązań instalacji budowlanych oraz budowy domu pasywnego. Na zajęciach warsztatowych uczniowie rozpoczną wykonywanie prac budowlanych w zakresie murowania i tynkowania.

Zadanie 7

Kontynuowanie zajęć.

Przedstawienie zasad przeprowadzenia egzaminu potwierdzającego kwalifikacje z zakresu eksploatacji urządzeń elektrycznych do 1kV i uzyskania uprawnień SEP. Przygotowanie i przeprowadzenie egzaminu próbnego z zakresu SEP do 1kV.

Zadanie 8

Kontynuacja uczestnictwa 1 nauczyciela w studiach podyplomowych zgodnie z harmonogramem zjazdów.

Zadanie 9

Planowana jest realizacja pozostałych zakupów, które mają na celu wyposażenie Pracowni Systemów energetyki odnawialnej oraz Warsztatu szkolnego dla zawodu Technik Urządzeń i Systemów Energetyki Odnawialnej.

Zadanie 10

Planowana jest realizacja pozostałych zakupów, które mają na celu wyposażenie Pracowni budowlanej, Pracowni dokumentacji technicznej oraz Warsztatu szkolnego dla zawodu Technik Budownictwa – Murarz – Tynkarz.

Dariusz Śmigiera

 

Aktualizacja 13.04.2017

SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROJEKTU

 

Obecnie liczba uczniów uczestniczących w realizacji projektu to 12 kobiet i 768mężczyzn. Dwoje uczniów zrezygnowało z kontynuowania nauki w szkole i dlatego również nie mogą brać udziału w zajęciach projektu.

Rozpoczęły się zajęcia II edycji w zadaniu 2. Nowa 20 osobowa grupa (mężczyźni) uczestniczy w zajęciach, które po zdaniu egzaminu prze komisją egzaminacyjną Instytutu Spawalnictwa w Gliwicach uzyska kwalifikacje do wykonywania zwodu spawacz w metodzie MMA– 10 osób i metodzie MAG – 10 osób. Przewidywany koniec realizacji szkolenia to czerwiec 2017r.

Zakończyły się zajęcia I edycji w zadaniu „4” 10 osób (3 kobiety i 7 mężczyzn) oraz 10 osób (5 kobiet i 5 mężczyzn) w zadaniu 1

Zakończyło udział w projekcie łącznie ze zrealizowaniem ze stażu 7 uczniów - mężczyźni.

Liczba godzin przeprowadzonych zajęć w okresie od 01.01.2017 do 01.03.2017:

Styczeń 2017 – 188 godzin

Luty 2017 – 273 godzin

Marzec 2017 – 357 godzin

Razem: 818 godzin

Grupę docelową projektu stanowią uczniowie Centrum Edukacji Zawodowej w Sieradzu. Uczniowie w okresie sprawozdawczym realizowali zajęcia w poszczególnych zadaniach.

Wyniki uczniów na bieżąco są weryfikowane przez nauczycieli podczas prowadzenia zajęć edukacyjnych. Na bieżąco jest ewaluowane podejście do każdego ucznia co gwarantuje dobranie metod i narzędzi kształcenia do osiągania założonych celi w poszczególnych zadaniach.

Został przeprowadzony nabór do zadania 2 i 4. Zajęcia w zadaniu 2 rozpoczęły się I grupa 07.02.2017 i II grupy 09.02.207r. W zadaniu 4 zajęcia rozpoczęły się 20.02.2017r.

Nabór odbył się w oparciu o kryteria, które są do pobrania na naszej stronie, w sekretariacie CEZ lub biurze projektu.

Uczniowie, którzy aktualnie pracują w siedmiu zadaniach i są z klas: Technik urządzeń i systemów energetyki odnawialnej; Technik pojazdów samochodowych; Technik mechatronik; Technik budownictwa; Technik elektryk oraz ZSZ z mechanik pojazdów samochodowych.

Nauczyciele prowadzą zajęcia w oparciu o standardy wymagań do osiągnięcia efektów kształcenia, które zostały przedstawione młodzieży i przez nią zaakceptowane na pierwszych zajęciach w poszczególnych zadaniach.. Efekty sprawdzane są na bieżąco po przez organizowanie zajęć na których nauczyciel uzyskuje informację zwrotną ponadto przeprowadzane są egzaminy i sprawdziany po zakończeniu pracy realizującej poszczególne moduły. Efekty te są odnotowywane w dzienniku lekcyjnym w formie ocen. Nauczyciele na wstępie zajęć zweryfikowali poziom wiedzy uczestnika zadania dlatego mogli opracować program nauczania, który uwzględnia indywidualne potrzeby ucznia. Wyniki poszczególnych uczniów jak i grupy będą wykorzystywane do badań na podstawie, których prowadzona będzie ewaluacja.

Rozpoczęto realizować staże w zadaniu 2 i 5 od 16.01.2017r u trzech pracodawców. Siedmiu uczniów z zadania zakończyło staże.

Pracodawcy, którzy zgodzili się na współprace w realizacji staży/praktyk działają od wielu lat na lokalnym rynku pracy. Obecnie podpisano umowy z firmami:

1. WIT – METAL

Matusiak Witold

98 – 200 Sieradz, Chjne ul. Leśna 2

(realizacja staży w dla zadania 2 dla 4 – uczniów)

2. Mechanika Pojazdowa - Łukasz Dudkowski

98 – 200 Sieradz, ul. 1-go Maja 24

(realizacja staży w dla zadania 2 dla 2 – uczniów)

(realizacja staży w dla zadania 5 dla 2 – uczniów)

3. GBE sp.z.o.o

98 – 200 Sieradz ul. Zagłoby 12

(realizacja staży w dla zadania 2 dla 4 – uczniów)

Dla potrzeb realizowania staży/praktyk przygotowano:

Plan zajęć, który będzie realizowanych podczas stażu. Plan został opracowany po konsultacjach z pracodawcami. Plan to wspólna praca dyrekcji i nauczycieli CEZ oraz pracodawcy w oparciu o wytyczne przekazane przez POKL. Plan został zaakceptowany przez wszystkich pracodawców przyjmujących grupy młodzieży.

Przed podpisaniem umowy zostały sprawdzone przez realizującego projektu stanowiska pracy jakie proponuje pracodawca do realizacji staży oraz wyposażenie techniczne poszczególnych pracodawców. Sprawdzeniu podlegało również zaplecze socjalne i higieniczno sanitarne pracodawcy przyjmującego uczniów na staż.

Szkolenie bhp. P.poż i ochrony środowiska zostało przeprowadzone przez pracodawcę na pierwszych zajęciach. Na pierwszych zajęciach pracodawca zapoznał również stażystów z regulaminami obowiązującymi w zakładzie oraz ze strukturą organizacyjną przedsiębiorstwa. Stażyści szkoleni byli pod nadzorem opiekun praktyk w obecności przedstawiciela CEZ.

Realizowane były bieżące zakupy w poszczególnych zadaniach projektu.

W kolejnym okresie planujemy zajęci zgodnie z przyjętym harmonogramem. Przewidziany jest również egzamin kwalifikacyjny w zadaniu 2 nadający uprawnienia spawalnicze 09.06.2017r i egzamin kwalifikacyjny w zadaniu 7 nadający kwalifikacje do obsługi urządzeń do 1kV w dniu 19.04.2017r.

Dariusz Śmigiera

 

 

Aktualizacja 30.06.2017

 

SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROJEKTU

 

  1. Liczba uczniów uczestniczących w zadaniach (9K/67M )

Zadnia 1 - (0K/0M) zajęcia zakończone w marcu

Zadnia 2 - (0K/20M )

Zadnia 3 - (0K/11M )

Zadnia 4 - (5K/5M ) uczniowie uczestniczą w innych zadaniach: zad. 1 (4K/1M); zad. 2 (0K/1M); zad. 6 (1K/3M)

Zadnia 5 - (0K/13M )

Zadnia 6 - (4K/6M )

Zadnia 7 - (0K/12M ) uczniowie uczestniczą w innych zadaniach: zad. 2 (0K/3M); zad. 3 (0K/7M); zad. 4 (0K/2M)

Odejmując osoby, które są w dwóch zadaniach o ilość uczniów wynosi: (4K/50M )

Wszystkie zadania w okresie sprawozdawczym się skończyły. Informacja w postępach rzeczowych do zadania.

w tym nie ma liczba osób, które:

- rozpoczęły uczestnictwo w zadaniu w ww. okresie 3 (0 K/3) od stażu – w zadaniach zajęcia będą realizowali od września – października 2017r.

Dwóch uczniów w zadaniu 5. uczniowie Ci rozpoczną udział w projekcie od odbycia staży. Jedna osoba zastąpiła ucznia Wójciak Damian, który zrezygnował ze szkoły i przeniósł się poza Powiat Sieradzki w dniu 22.02.2017r. Nauczyciele prowadzący zajęcia w tym zadaniu nie zgodzili się aby uczeń brał udział w zajęciach modułowych ponieważ już znaczna ich część była zrealizowana i nie było możliwości zrealizować programu nauczania z uczniem. Postanowiono, że druga edycja (nabór wrzesień 2017) będzie miała jedną osobę więcej. Rozwiązanie w ten sposób sprawy i zwiększenie stanu osobowego o 1 nie będzie miało wpływu na jakość pracy nauczyciela z grupą oraz nie odbije się negatywnie na wiedzy i umiejętnościach jakie mają uzyskać uczniowie uczestniczący w tym zadaniu.

Kolejna osoba, która rozpocznie udział w projekcie od stażu w wakacje została dopisana ponieważ jeden z uczestników zadania 5 nie może w wakacje zrealizować stażu z powodów rodzinnych i staż rozpocznie ale w ferie zimowe 2018. Potrzeba takiego rozwiązania podyktowana jest również względami potrzeb pracodawców, którzy chcą często uczniów co najmniej dwóch, zapisanym w projekcie systemu rozliczenia z pracodawcą (średnio dwóch uczniów w grupie) i względami bhp.

Trzecia osoba dopisana podobnie jak w przypadku nr 1 po rezygnacji uczennicy Natalii Tomala zaszła potrzeba uzupełnienia grupy. pozostałe argumenty takie jak podane wyżej.

- przerwały udział w zadaniu i projekcie w ww. okresie 0 (0 K/0 M)

- zakończyły udział w zadaniu w ww. okresie (4K/50M ). Jeżeli liczymy osoby i (9K/67M ) jeżeli liczymy udział w zadaniach.

- zakończyło udział w projekcie (ze stażem/praktyką) w ww. okresie 6 (0 K/6 M).

1. Z zadania 1 staże zakończyło 2 uczniów w okresie od 29.05.2017 do 23.06.2017r. staże odbyły się w firmie „POLMEC” Skomlin ul. Targowa 10c

2. Z zadania 2 staże zakończyło 2 uczniów w okresie od 16.01.2017 do 13.05.2017r. staże odbyły się w firmie ZPHU „WIT-METAL” Chojne ul. Leśna

3. Z zadania 5 staże zakończyło 2 uczniów w okresie od 16.01.2017 do 06.05.2017r. staże odbyły się w firmie „Mechanika pojazdowa” Łukasz Dudkowski ul. 1-go Maja 24 Sieradz

  1. Liczba godzin przeprowadzonych zajęć w ww. okresie:

Kwiecień 2017 – 178 godzin

Maj 2017 – 96 godzin

Czerwiec 2017 – 68 godzin

  1. Krótka informacja o formie przeprowadzonej diagnozy wstępnej dla nowych uczestników oraz o opracowaniu standardu wymagań, tj. efektów uczenia się dla grupy uczestników (i II – zgodnie z załącznikiem)

Dariusz Śmigiera

Grupę docelową projektu stanowią uczniowie Centrum Edukacji Zawodowej w Sieradzu. Uczniowie w okresie sprawozdawczym realizowali zajęcia w poszczególnych zadaniach.

Wyniki uczniów na bieżąco są weryfikowane przez nauczycieli podczas prowadzenia zajęć edukacyjnych. Na bieżąco jest ewaluowane podejście do każdego ucznia co gwarantuje dobranie metod i narzędzi kształcenia do osiągania założonych celi w poszczególnych zadaniach.

Kryteria formalne:

  • Uczniowie: status ucznia kształcenia praktycznego w CEZ; wiek pow.18 lat (do zad.: 2 i 7); zgoda rodzica/opiekuna na udział w projekcie (w przypadku niepełnoletnich UP);
  • Nauczyciele: zatrudnienie w CEZ; status nauczyciela kształcenia zawodowego/instruktora praktycznej nauki zawodu.

Kryt. merytoryczne:

  • uczniowie: średnia ocena z przedmiotów zawodowych (za ostatni semestr): minimum dostateczna: 1 pkt. plus dodatkowo 1 pkt. za każdy stopień powyżej oceny dostatecznej;
  • dla uczestników doradztwa edukacyjno- zawodowego: test diagnostyczny- pierwszeństwo, uczniowie z największymi problemami w planowaniu kariery zawodowej/edukacyjnej (skala pkt. od 1 do 3).
  • nauczyciel: zgodność profilu studiów z profilem nauczania: 1pkt;

Kryterium premiujące:

  • uczniowie o SPE i/lub z niepełnosprawnościami: 2 pkt

Nauczyciele prowadzą zajęcia w oparciu o standardy wymagań do osiągnięcia efektów kształcenia, które zostały przedstawione młodzieży i przez nią zaakceptowane na pierwszych zajęciach w poszczególnych zadaniach. Efekty sprawdzane są na bieżąco po przez organizowanie zajęć na których nauczyciel uzyskuje informację zwrotną ponadto przeprowadzane są egzaminy i sprawdziany po zakończeniu pracy realizującej poszczególne moduły. Efekty te są odnotowywane w dzienniku lekcyjnym w formie ocen. Nauczyciele na wstępie zajęć zweryfikowali poziom wiedzy uczestnika zadania dlatego mogli opracować program nauczania, który uwzględnia indywidualne potrzeby ucznia. Prowadzone jest również badanie na wyjściu. Wyniki poszczególnych uczniów jak i grupy będą wykorzystywane do badań na podstawie, których prowadzona będzie ewaluacja.

W okresie sprawozdawczym zajęcia realizowano w zadaniach: 2, 3, 4, 5, 6 i 7.

Zajęcia w poszczególnych zadaniach zakończyły się:

Zadanie 1 – 31.03.2017r

Zadanie 2 – 09.06.2017r

Zadanie 3 – 13.06.2017r

Zadanie 4 – 06.06.2017r

Zadanie 5 – 05.06.2017r

Zadanie 6 – 23.05.2017r

Zadanie 7 – 12.04.2017r

Wszystkie zajęcia zostały podsumowane przez nauczyciela i przeprowadzone wewnętrzne sprawdzenie opanowanego materiału.

W dwóch przypadkach w zadaniu 2 i 7 zajęcia kończyły się egzaminem zewnętrznym nadającym kwalifikacje zawodowe. W zadaniu 2 kwalifikacje spawalnicze w metodzie MMA lub MAG i w zadaniu 7 kwalifikacje obsługi urządzeń elektrycznych do 1kV.

W obu przypadkach zdawalność była 100% co potwierdza opanowanie realizowanego materiału nauczania na poziomie kwalifikacji zawodowych. W pozostałych zadaniach ich uczestnicy nabyli wiedzę wybiegającą po za ramy podstawy programowej. Programy nauczania przygotowane przez nauczycieli prowadzących poszczególne zadanie były przygotowywane w oparciu o informacje płynące od lokalnych pracodawców, uczniów o różnych potrzebach edukacyjnych, analizie wyników nauczania i wyników egzaminów potwierdzających kwalifikacje w zawodzie. Tak przygotowane i realizowane zajęcia pozwoliły po ich zrealizowaniu uzyskać przez uczestników i słuchaczy kompetencji właściwych dla swoich kwalifikacji oraz wymagań pracodawcy i potrzeb lokalnego pracy.

Uczniowie brali udział w zajęciach realizowanych przez SzOKZ działający min w ramach zadania 4. Ponadto wykwalifikowany doradca zawodowy był cały czas dostępny i pomagał zainteresowanym uczniom w planowaniu przyszłej kariery zawodowej oraz poruszania się na rynku pracy.

Realizacja zakupów pomocy dydaktycznych

W okresie sprawozdawczym dokonywano zakupów związanych ze sprzętem technodydaktycznym, narzędziami i urządzeniami zaplanowanymi w projekcie tylko w zadaniu 5. Zakupy realizowane były przez Firmę InterCars dość długo. Czas oczekiwania na realizację wydłużył się ponieważ oferent tłumaczył niedostępnością na rynku często bardzo nowoczesnego i specjalistycznego asortymentu, który był bardzo starannie dobierany do realizacji zajęć edukacyjnych. Niestety nie wszystkie zaplanowane zakupy udało się zrealizować w tym roku szkolnym. Oczywiście zajęcia edukacyjne przebiegały w sposób harmonijny i niezagrożony, a bazą do ich prowadzenia było wyposażenie pozyskane dzięki doposażeniu z funduszy UE i wyposażeniu, które posiada nasze Centrum.

Zakupy realizowane były zgodnie z wytycznymi w zakresie kwalifikowania wydatków w ramach RPO woj. Łódzkiego na lata 2014 – 2020.

W okresie sprawozdawczym nie realizowaliśmy zakupów materiałów, i urządzeń o wartość przekroczyła 50000zł a nie przekroczyła 30000 euro.

W okresie sprawozdawczym nie realizowaliśmy zakupów materiałów, i urządzeń w przedziale 20000 do 50000 PLN.

Zakupy poniżej 20000 PLN przeprowadzone były zgodnie z wytycznymi.

Z przeprowadzonych zakupów została zgromadzona dokumentacja.

Dostawcy zostali wybrani po ocenie formalnej złożonych ofert, podliczeniu punktów (decydująca o wyorze była cena i dopełnienie warunków formalnych). Zawiadomiono firmy, które wygrały – złożyły najbardziej atrakcyjną ofertę, dostawcy sukcesywnie realizują zamówienia.

Sprzęt zakupiony dla potrzeb realizacji projektu jest oklejany i oznaczany logotypami UE i woj. Łódzkiego i EFS.

W zadaniu w okresie sprawozdawczym zakupiono:

Zakupy zrealizowano do pozycji w budżecie projektu

76 Wyposażenie pracowni elektrotechniki i elektroniki samochodowej dla zawodu Techniki pojazdów samochodowych: oscyloskop – kwota 51,99
83 Wyposażenie pracowni pojazdów samochodowych: przyrząd do montażu osprzętu głowicy (zawory, sprężyny, itp.), - za kwotę 356,68
86 Wyposażenie pracowni pojazdów samochodowych: przyrząd do montażu pierścieni tłokowych - za kwotę 20,01
87 Wyposażenie warsztatu szkolnego: narzędzia monterskie - za kwotę 142,62
88 Wyposażenie pracowni elektrotechniki i elektroniki samochodowej: narzędzia podstawowe i specjalistyczne stosowane do montażu układów elektrycznych i elektronicznych - za kwotę 75,60
89 Wyposażenie pracowni elektrotechniki i elektroniki samochodowej: przyrządy pomiarowe - za kwotę 74,42

Realizując zakupy w poszczególnych zadaniach okazuje się, że w niektórych przypadkach na rynku nie ma już asortymenty, który braliśmy pod uwagę planując je do projektu, bądź zmieniły się ceny.

Nie zrealizowane zakupy w 100% w niektórych zadaniach nie ograniczają realizacji zaplanowanego materiału nauczania.

Na spotkaniu kadry zarządzającej z nauczycielami w dniu 21.06.2017r podjęto decyzję o oszacowaniu oszczędności w poszczególnych zadaniach. Oszczędności powstały z niezrealizowania wszystkich zaplanowanych zakupów głównie z powodu niedostępności produktów na rynku, jakości tych produktów lub dezaktualizacji niektórych zapisanych pozycji w wymaganiach KOWEZiU (zmiana technologii lub organizacji pracy lokalnego przedsiębiorcy).

Nauczyciele zgłosili wniosek o uzupełnienie zakupów do zadań. Wniosek motywowany był prowadzonym bieżącym monitoringiem zajęć głównie praktycznych i wprowadzenia nowych rozwiązań technologicznych na stanowisku nauki dla ucznia. Nauczyciele zauważali również potrzebę dostosowania stanowiska pracy ucznia na zajęciach praktycznych do wymagań i potrzeb „nowej” szkoły branżowej I stopnia i technikum w oparci o zmiany w podstawie programowej i zasadach prowadzenia egzaminów potwierdzających kwalifikacje w zawodzie.

Dlatego w okresie wakacji przed realizacją zajęć z nowymi grupami projektu będziemy chcieli uzyskać zgodę Instytucji Nadzorującej na przeprowadzenie dodatkowych zakupów w zadaniach gdzie zostały oszczędności i gdzie doposażenie jest konieczne.

W okresie sprawozdawczym zrealizowano drugą część zakupów ubrań roboczych do realizacji zajęć na stażach/praktykach zawodowych, realizowane były wyjazdy edukacyjne i przeprowadzono egzaminy potwierdzające kwalifikacje w zawodach. w zadaniach:

Zadanie 2

W ramach zadania zakupiono:

ü  Ubrania robocze do realizacji zajęć staże/praktyki dla 19 uczniów – 2848,34 zł.

ü  Koszt przeprowadzenia egzaminu potwierdzającego nabycie kwalifikacji zawodowych – 3600 zł

Zadanie 3

W tym okresie poniesione zostały wydatki rzeczowe.

W ramach zadania zakupiono: Ubrania robocze do realizacji zajęć staże/praktyki dla            5 uczniów – 749,56 zł.

Zadanie 4

Zakupy: W okresie sprawozdawczym zostały zakupione ubrania robocze do realizacji zajęć staże/praktyki dla 6 uczniów – 801,39 zł.

Zadanie 5

Zakupy: W okresie sprawozdawczym zostały zakupione ubrania robocze do realizacji zajęć staże/praktyki dla 1 ucznia – 149,91 zł. (uczeń zaczyna udział w projekcie od stażu – ubranie z budżetu dla grupy na rok szkolny 2017/2018)

Zadanie 6

W tym okresie poniesione zostały wydatki:

- Wyjazd edukacyjny do Zduńskiej Woli

- bilety wstępu, przejazd na trasie Sieradz – Zduńska Wola – Sieradz; – 93.20 zł.

- ubezpieczenie: 15,26 zł

- Ubrania robocze do realizacji zajęć staże/praktyki dla 10 uczniów – 1499,12 zł.

Zadanie 8

W okresie sprawozdawczym nauczyciel uczący się na studiach podyplomowych 3 razy był na zjazdach koszty dojazdów, noclegi i delegacji razem = 1349,72

  1. Działania informatyczno promocyjne:
    1. Adres strony internetowej: cezsieradz.com.pl zakładka projekty unijne
    2. Biuro Projektu: CEZ w Sieradzu ul. Leszka Czarnego 2, 98-200 Sieradz pokój nr 12
    3. W ramach realizacji projektu prowadzone są na bieżąco działania promocyjno – informacyjne polegające na:
  • Zostały opracowane i wdrukowane dwa wzory plakatu (rozwieszone są w miarę potrzeb na terenie CEZ, na tablicach ogłoszeń na portierni w salach i pracowniach CEZ. Przekazano kilka plakatów do szkoły ZSP nr. 1 w Sieradzu z niej jest najwięcej uczniów w projekcie, poinformowano pozostałe szkoły ponadgimnazjane z Powiatu Sieradzkiego.
  • Zostały opracowane ulotki reklamujące projekt w ilości 500szt
  • W miesiącu czerwcu została rozpoczęta akcja promocyjna projektu przed naborem jaki będziemy prowadzić w miesiącu wrześniu, kiedy będą zamknięte listy klas szkół, których uczniowie realizują zajęcia w naszej placówce.
  • Materiały promocyjne, regulamin i dokumenty rekrutacji zamieszczone są na stronie internetowej CEZ w zakładce projekty unijne i dokumenty - do pobrania.
  • Są oznaczone pracownie, w których realizowane są zajęcia i biuro projektu.
  • Opracowano i przygotowano naklejki w trzech formatach do oznaczania sprzętu zakupionego dla realizacji projektu.
  • Wszystkie materiały promocyjne zostały opracowane i przygotowane przez CEZ bez ponoszenia kosztów.
  • Na stronie internetowej CEZ zamieszczony zostanie sporządzony i zamieszczony szczegółowy harmonogram udzielenia wsparcia w projekcie.
  • Strona jest na bieżąco aktualizowana i uzupełniana o aktualne informacje z realizacji projektu.
  1. Działania rekrutacyjne:
    1. Opracowano dokumenty rekrutacyjne, które są do pobrania na stronie internetowej, w biurze projektu i u nauczycieli prowadzących poszczególne zadania.
    2. Przeprowadzana będzie rekrutacja dla drugiej edycji w poszczególnych zadaniach. Czas trwania naboru do zadań uzależniony jest również od zakończenia układania planu lekcji w szkołach macierzystych uczniów i później na zajęciach w CEZ.
    3. Nabór planujemy zakończać do 31.10.2017r.
    4. Zajęcia rozpoczynały się będą po zakończeniu naboru, spotkaniu organizacyjnym z nauczycielami prowadzącymi i ustaleniu z zainteresowanymi harmonogramu zajęć
    5. Po zakończeniu rekrutacji, uczniowie wypełnią arkusze zgłoszeniowe zostaną obliczone punkty.
    6. Po dokonaniu wyboru uczniów biorących udział w projekcie ich dane zostaną wprowadzone do SL 2014.
  2. Powołana kadra zarządzającej projektem: spotyka się co najmniej raz w miesiącu.
  3. przestrzegane są zasady równości płci
  4. Do udziału w zadaniu 2 zgłaszają się uczniowie z Technikum Budowlanego. Techników w tej specjalności nie ma zapisanych w projekcie jako nominowani do udziału w tym zadaniu. Po dyskusji na spotkaniu kadry zarządzającej i konsultacji z opiekunem POKL postanowiono przyjąć uczniów z zawodu technik budownictwa do udziału w kursie spawania, tym bardziej, że w projekcie zapisany jest zawód murarz – tynkarz, a jest to pierwsza kwalifikacja jaką zdobywa uczeń w technikum budownictwa. Technik budownictwa może w przyszłości na budowie potrzebować uprawnień spawalniczych zarówno do wykonywania tego zawodu jak i zarządzania pracownikami wykonującymi ten zawód
  5. Problemy –
    Na spotkaniu kadry zarządzającej analizując zakres ubezpieczenia OC uczniów, które uczniowie zawierają w macierzystych szkołach doszliśmy do wniosku, że na okres wakacji, kiedy uczniowie będą realizowali staże/praktyki jest potrzeba wykupienia dodatkowego ubezpieczenia. Wystąpiono z zapytaniem do Instytucji Zarządzającej uzasadniając potrzebę dodatkowego ubezpieczenia i wskazując oszczędności, z których można by zrealizować ten wydatek. Instytucja Zarządzająca w korespondencji w SL2014 wraziła zgodę na zakup dodatkowego ubezpieczenia. Zakup został zrealizowany w PZU po przeprowadzeniu procedury zapytania o cenę.

Organizacja zajęć jest utrudniona ze względu na częste zmiany w planach lekcji poszczególnych klas i poszczególnych szkół współpracujących naszą placówką

  1. Planowany przebieg realizacji zajęć (zakres tematyczny) w kolejnym okresie rozliczeniowym –
    Po dokonaniu naboru i wszystkich procedur rekrutacyjnych przedstawione zostaną list – uczestników w poszczególnych zadaniach, opracowany i uzgodniony harmonogram zajęć zaczną się zajęcia edukacyjne w oparciu o zweryfikowane plany nauczania.

Obecnie trwają staże i praktyki uczniów w poszczególnych zadaniach, które realizowane są u lokalnych pracodawców.

 ariusz Śmigiera

 

Aktualizacja 1 września 2017r

 

 

W okresie wakacji miesiące lipiec i sierpień w ramach projektu planowo realizowane były staże i praktyki zawodowe. Staże i praktyki odbywały się u lokalnych pracodawców z Sieradza i okolic. Dwóch uczniów staż realizowało w Firmie WIELTON, która prowadzi działalność w Łódzkiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej.

Jak wynika z relacji zarówno pracodawców jak i uczniów realizacja staży i praktyk przebiegała bardzo dobrze.

Pracodawcy wrazili zadowolenie z jakości pracy uczniów z ich zaangażowania i umiejętności, które prezentowali w czasie odbywania staży i praktyk.

Pracodawcy mogli skorzystać z kwalifikacji jakie uczniowie uzyskali w zadaniach 2 uprawnienia do spawania metodą MAG lub MMA i 7 uprawnienia do obsługi urządzeń do 1 kV. W kilku przypadkach po zrealizowaniu praktyk pracodawca zaproponował uczniom (absolwenci szkoły zawodowej) pracę.

Pracodawcy wyrazili chęć współpracy z CEZ przy realizacji staży i praktyk w drugiej edycji naszego projektu.

Uczniowie zarówno Technikum jak i Szkoły Zawodowej bardzo wysoko ocenili współpracę z właścicielami Firm i opiekunami, którzy bezpośrednio się nimi opiekowali. Są zadowoleni z zaproponowanego programu stażu, praktyk z możliwości zapoznania się z rzeczywistym stanowiskiem pracy, poznaniem bazy maszynowej (z reguły bardzo nowoczesnej) lokalnych przedsiębiorców i organizacji zakładów, które już albo w najbliższej przyszłości zaproszą uczniów jako absolwentów szkoły zawodowej do współpracy.

Uczniowie w sowich sprawozdaniach opisują umiejętności, doświadczenie i wiedzę jaką zdobyli w czasie odbywania stażu, praktyki u pracodawcy.

Po zakończeniu stażu, praktyki pracodawcy wydali uczniom zaświadczenia potwierdzające odbycie stażu, praktyki, które dokumentują okres odbywania stażu/praktyki, realizowanego programu i nabytych umiejętności i kompetencji.

Poniżej przedstawione jest sprawozdanie z realizacji stażu, praktyki w poszczególnych zadaniach

Zadanie 1

Zajęcia z zakresu Odnawialnych Źródeł Energii w Nowoczesnym Budownictwie zostały zakończone w poprzednim okresie rozliczeniowym.

STAŻE

W bieżącym okresie rozliczeniowym udział w stażach kontynuowało 3 uczniów (1K/2M), rozpoczęło 5 uczniów (4K/1M). Łącznie wsparciem w ramach staży objęto 8 uczniów (5K/3M), zreal. 1080 godz. Staże realizowano w nw. firmach:

*MEGAWATT Damian Jerczyński – 2 ucz. (2K), zreal. 300 godz.

*HYDROJAR Instalatorstwo sanitarne – 6 ucz. (3K/3M), zreal. 780 godz.

W ramach realizacji staży zawodowych zostały podpisane umowy z pracodawcami oraz wspólnie został opracowany program staży.

Szkolenie BHP, p. poż. i ochrony środowiska zostało przeprowadzone w pierwszym dniu staży.

Zadanie 2

Zajęcia z zakresu spawania metodą MAG i MMA zostały zakończone w poprzednim okresie rozliczeniowym.

STAŻE i PRAKTYKI

W bieżącym okresie rozliczeniowym wsparciem w ramach staży/praktyk zawodowych objęto 26M (19M staże, 7M praktyki), w tym:

-kontynuowało 20M (16M staże, 4M praktyki),

-rozpoczęło 6M (3M staże, 3M praktyki).

W poprzednim okresie rozliczeniowym omyłkowo wykazano błędną liczbę stażystów i praktykantów:

-wykazano: rozpoczęło 20M w tym udział w stażach 14M i w praktykach 6M,

-winno być: rozpoczęło 20M w tym udział w stażach 16M i w praktykach 4M.

Staże i praktyki realizowano w nw. firmach:

*FEBER Zakład produkcji pojazdów – 6M, zreal. 716 godz.

*AUTO – COMPLEX Grzegorz Plichta Blacharstwo, lakiernictwo, wulkanizacja – 2M, zreal. 92 godz.

*Zphu Jaklon S C L. Kiełbaska J. Snelewski – 2M, zreal. 236 godz.

*PHU „AUTO-KRACH” Inż. Wojciech Grabowski – 2M, zreal. 300 godz.

*MECHANIKA POJAZDOWA Łukasz Dudkowski – 2M, zreal. 228 godz.

*ZPHU WIT – METAL – 4M, zreal. 536 godz.

*Wielton S.A. – 2M, zreal. 252 godz.

*ZAKŁAD ŚLUSARSKI Sylwester Kasprzak – 6M, zreal. 804 godz.

Łącznie zrealizowano 3164 godz.

W ramach realizacji staży/praktyk zawodowych zostały podpisane umowy z pracodawcami oraz wspólnie zostały opracowane programy staży/ praktyk zawodowych.

Szkolenie BHP, p. poż. i ochrony środowiska zostało przeprowadzone w pierwszym dniu staży/praktyk.

Zadanie 3

Zajęcia z zakresu z zakresu Mechatroniki – nowoczesnych rozwiązań przemysłowych zostały zakończone w poprzednim okresie rozliczeniowym.

STAŻE

W bieżącym okresie rozliczeniowym udział w stażach kontynuowało 2M, rozpoczęło 10M. Łącznie wsparciem w ramach staży objęto 12M, zreal. 1704 godz. Staże realizowano w nw. firmach:

*INETSYSTEM Artur Werbicki – 8M, zreal. 1184 godz.

*KAROLEX – Karol Kulig – 4M, zreal. 520 godz.

W ramach realizacji staży zawodowych zostały podpisane umowy z pracodawcami oraz wspólnie zostały opracowane programy staży zawodowych.

Szkolenie BHP, p. poż. i ochrony środowiska zostało przeprowadzone w pierwszym dniu staży.

Zadanie 4

Zajęcia z zakresu z zakresu Doradztwa edukacyjno- zawodowego zostały zakończone w poprzednim okresie rozliczeniowym.

STAŻE/PRAKTYKI

W bieżącym okresie rozliczeniowym udział w praktykach kontynuowała 1K, rozpoczęło praktyki 3 ucz. (2K/1M), staże 2M. Łącznie wsparciem w ramach staży/praktyk objęto 6 uczniów (3K/3M), zreal. 868 godz. Staże/praktyki realizowano w nw. firmach:

*SALON FRYZJERSKI – Anna – 4 style Anna Turudicz – 2 ucz. (1K/1M), zreal. 300 godz.

*FRYZJERNIA Sylwia Respondek – 2K, zreal. 268 godz.

*”HERBI” elektromechanika pojazdowa Tomasz Harbich – 2M, zreal. 300 godz.

W ramach realizacji staży/praktyk zawodowych zostały podpisane umowy z pracodawcami oraz wspólnie zostały opracowane programy staży/ praktyk zawodowych.

Szkolenie BHP, p. poż. i ochrony środowiska zostało przeprowadzone w pierwszym dniu staży/praktyk.

Zadanie 5

Zajęcia z zakresu z zakresu Bezpieczeństwa i ekologii pojazdów zostały zakończone w poprzednim okresie rozliczeniowym.

STAŻE I PRAKTYKI

W bieżącym okresie rozliczeniowym wsparciem w ramach staży/praktyk zawodowych objęto 12M (11M staże, 1M praktyki), w tym:

-kontynuowało 7M (6M staże, 1M praktyki),

-rozpoczęło staże 5M.

W poprzednim okresie rozliczeniowym omyłkowo wykazano, iż wszyscy uczniowie, którzy rozpoczęli udział we wsparciu są stażystami. Spośród 7M, którzy rozpoczęli udział we wsparciu 6M rozpoczęło staże, 1M rozpoczął praktyki.

Staże i praktyki realizowano w nw. firmach:

*MECHANIKA POJAZDOWA Łukasz Dudkowski – 4M, zreal. 352 godz.

*ZAKŁAD USŁUGOWY – Grzegorz Bobiński – 2M, zreal. 300 godz.

*PHU OWCZAREK&JADCZAK s.c. – 2M, zreal. 300 godz.

*SOWCAR – 4M, zreal. 488 godz.

Łącznie zreal. 1440 godz.

W ramach realizacji staży zawodowych zostały podpisane umowy z pracodawcami oraz wspólnie został opracowany program staży.

Szkolenie BHP, p. poż. i ochrony środowiska zostało przeprowadzone w pierwszym dniu staży.

Zadanie 6

Zajęcia z zakresu z zakresu Nowoczesnych Technologii Budowlanych i technik komputerowych w budownictwie zostały zakończone w poprzednim okresie rozliczeniowym.

STAŻE

W bieżącym okresie rozliczeniowym udział w stażach kontynuowało 6 ucz. (2K/4M) oraz rozpoczęło 4 ucz. (2K/2M). Łącznie wsparciem w formie staży zawodowych objęto 10 ucz. (4K/6M), zreal. 1260 godz.. Staże realizowano w nw. firmach:

*BUILDING COMPANY – 4M, zreal. 440 godz.

*GRAFIT SIERADZ – 6 ucz. (4K/2M), zreal. 820 godz.

W ramach realizacji staży zawodowych zostały podpisane umowy z pracodawcami oraz wspólnie został opracowany program staży.

Szkolenie BHP, p. poż. i ochrony środowiska zostało przeprowadzone w pierwszym dniu staży.

Zadanie 7

Zajęcia z zakresu z zakresu Eksploatacji sieci i urządzeń elektrycznych zostały zakończone w poprzednim okresie rozliczeniowym.

Zadanie 8

Kontynuacja uczestnictwa 1 nauczyciela w studiach podyplomowych „Diagnostyka, mechatronika i rzeczoznawstwo samochodowe oraz ubezpieczenia” na Politechnice Warszawskiej. W bieżącym okresie z powodu przerwy semestralnej - okresu wakacyjnego nie obyły się żaden zjazd. Najbliższe spotkania zaplanowane są na kolejny okres rozliczeniowy.

W związku z powyższym w bieżącym okresie rozliczeniowym nie wydatków w ramach Zadania.

Biuro Projektu mieści się w pokoju nr 12 Centrum Edukacji Zawodowej w Sieradzu, ul. Leszka Czarnego 2, 98-200 Sieradz.

W bieżącym okresie rozliczeniowym udział w projekcie zakończyło: 83 uczniów (13K/70M).

Od września 2017r rozpoczynamy nabór do realizacji drugiej edycji projektu we wszystkich zadaniach.

Informacja na ten temat jest umieszczona w zakładce dokumenty.

Zapraszamy wszystkich chętnych uczniów realizujących zajęcia praktyczne z Centrum Edukacji Zawodowej w Sieradzu.

                                                                                              Dariusz Śmigiera

 

Aktualizacja 13.03.2018

Zakończył się kolejny okres realizacji projektu nr RPLD.11.03.01-10-0007/15, pn. ”Szkoła zawodowa wybór w przyszłość”, współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020

Projekt realizowany jest przez Centrum Edukacji Zawodowej w Sieradzu.

W ramach projektu uczniowie CEZ w Sieradzu realizowali zajęcia w siedmiu zadaniach. Zajęcia realizowane są systemie kształcenia modułowego. Poniżej przedstawiono aktualne sprawozdanie z realizacji tych zajęć.

Zadanie 1

Kontynuowano realizację II edycji zajęć z zakresu Odnawialnych Źródeł Energii w Nowoczesnym Budownictwie. Wsparciem zostało objętych łącznie 10 uczniów (1 kobieta i 9 mężczyzn). Zajęcia realizowane były w 1 grupie przez 2 nauczycieli w formie kształcenia modułowego. Zrealizowano łącznie 46 godz. zajęć.

TEMATYKA PROWADZONYCH ZAJĘĆ

*Montaż pieca kominkowego z płaszczem wodnym;

*Rodzaje systemów solarnych stosowanych we współczesnym budownictwie;

*Montaż i uruchamianie układu solarnego;

*Kontrola ciśnienia w obwodzie czynnika, uzupełnianie czynnika, sprawdzanie szczelności instalacji. Wymiana uszkodzonych elementów w układzie. Czyszczenie i konserwacja urządzeń. Kolektory słoneczne w układzie wyspowym – z panelem fotowoltaicznym. Układ hybrydowy – kolektor + piec – montaż układu;

*Układ hybrydowy kolektor + piec - montaż układu;

*Przypomnienie zasad termodynamiki związanych wymianą ciepła. Procesy termodynamiczne zachodzące w pompie ciepła;

*Rodzaje i zasada działania sprężarek stosowanych w pompach ciepła;

*Rodzaje stosowanych dolnych źródeł ciepła;

*Rodzaje i właściwości czynników pośrednich stosowanych w pompach ciepła. Właściwości czynnika oraz oleju;

*Zasada doboru pompy ciepła;

*Elementy zespołu sterującego pompą ciepła;

*Podłączanie instalacji z komponentami;

*Uruchamianie instalacji, pomiary parametrów prądowych;

*Budowa, zasada działania elektrowni wiatrowych;

*Montaż masztu wraz z generatorem.

Materiały i metody nauczania nie powielają stereotypów na temat płci.

Zadanie 2

III EDYCJA

Kontynuowano realizację III edycji zajęć spawania metodą MAG i MMA. Wsparciem objęto 20 uczniów (20 mężczyzn).

Zajęcia realizowane były w 2 grupach przez 4 nauczycieli w formie modułowej.

Zrealizowano łącznie 114 h zajęć.

1 grupa metodą MAG – 10 ucz. – zrealizowano 61h (11 h teorii + 50 h praktyki).

2 grupa metodą MMA – 10 ucz. – zrealizowano 53h (11 h teorii + 42 h praktyki).

TEMATYKA ZAJĘĆ

Tematy zajęć praktycznych m.in.:

*Wykonywanie złączy spawanych poznanych w tracicie szkolenia spawaczy PA, PB, PF, PG, PD spoina pachwinowa – złącza teowe, narożne, rurowe (MAG). Przygotowanie złączy egzaminacyjnych.

*Zaliczenie złączy ćwiczonych na kursie. Egzamin wewnętrzny

Zajęcia prowadzone w formie prezentacji, wykładu pracy grupowej i indywidualnej.

Tematy zajęć teoretycznych m.in.:

*Niezgodności spawalnicze, metody badań połączeń spawanych;

*Normy spawalnicze.

*Szkolenie i egzaminowanie spawaczy wg ISO 9606-1.

W bieżącym okresie rozliczeniowym zrealizowano całość zaplanowanego w projekcie wsparcia w wymiarze 170 godz./grupę i zakończono realizację III edycji zajęć. W dn. 22.12.2017r. do egzaminu przeprowadzonego przez Instytut Spawalnictwa w Gliwicach w przystąpiło 10 uczniów w zakresie spawania metodą MMA i 10 uczniów w zakresie spawania w metodzie MAG. Wszyscy zdali egzamin z wynikiem pozytywnym i uzyskali kwalifikacje spawacza w wybranej metodzie. Uczniowie otrzymali książki spawacza i świadectwo kwalifikacyjne wydane przez Instytut Spawalnictwa w Gliwicach.

Spośród 20 uczestników III edycji zajęć, 1M zakończył udział w projekcie, natomiast 19M kontynuuje udział w projekcie.

STAŻE i PRAKTYKI

W bieżącym okresie rozliczeniowym udział w stażach rozpoczęło 8 mężczyzn w tym udział w stażach 5 mężczyzn i w praktykach 3 mężczyzn. Staże i praktyki realizowano w nw. firmach:

*AUTO – COMPLEX Grzegorz Plichta Blacharstwo, lakiernictwo, wulkanizacja – 2 mężczyzn, zrealizowano 16h

*MECHANIKA POJAZDOWA Łukasz Dudkowski – 2 mężczyzn, zrealizowano 32h

*ZPHU WIT – METAL – 2 mężczyzn, zrealizowano 160h

*MECHANIKA POJAZDOWA Marek Turała – 2 mężczyzn, zrealizowano 208h

W ramach realizacji staży/praktyk zawodowych zostały podpisane umowy z pracodawcami oraz wspólnie został opracowany program praktyk.

Szkolenie BHP, p. poż. i ochrony środowiska zostało przeprowadzone w pierwszym dniu staży/praktyk. Staże/praktyki będą kontynuowane w kolejnym okresie rozliczeniowym.

IV EDYCJA

Przeprowadzono rekrutację do IV edycji zajęć.

W II 2018r. rozpoczęto realizację IV edycji zajęć spawania metodą MAG i MMA. Wsparciem objęto 20 uczniów (20 mężczyzn), w tym 8 mężczyzn to nowi uczestnicy projektu, 12 mężczyzn (JEST W PROJEKCIE W ZADANIU 3 – 3 UCZNIÓW I W ZADANIU 7 – 9 UCZNIÓW czyli nikt nie wrócił) powrócił do projektu.

Zajęcia realizowane były w 2 grupach przez 4 nauczycieli w formie modułowej.

Zrealizowano łącznie 66h zajęć.

1 grupa metodą MAG – 10 ucz. – zrealizowano 39h (6 h teorii + 33 h praktyki).

2 grupa metodą MMA – 10 ucz. – zrealizowano 27h (6 h teorii + 21 h praktyki).

Uczniowie zostali objęci badaniami profilaktycznymi do zawodu spawacza.

DIAGNOZA WSTĘPNA Wszyscy uczniowie zostali objęci diagnozą wstępną w formie wywiadu.

TEMATYKA ZAJĘĆ

Tematy zajęć praktycznych m.in.:

*Napawanie, pozycja PA, PC, PF (MAG). Cięcie tlenowe, plazmowe, pozycja PA;

*Szczepianie blach, spawanie blach – spoina pachwinowa, złącze teowe, pozycja PA;

*Spawanie blach – spoina pachwinowa, złącze teowe, pozycja PB. PG, PF, PD;

Zajęcia prowadzone w formie prezentacji, wykładu pracy grupowej i indywidualnej.

Tematy zajęć teoretycznych m.in.:

*Przegląd procesów spajania i pokrewnych (spawania, lutowania, zgrzewania, napawania);

*Materiały podstawowe – stale i ich właściwości. Budowa i użytkowanie urządzeń do spawania.

Materiały i metody nauczania nie powielają stereotypów na temat płci.

Zadanie 3

II edycja

Kontynuowano realizację II edycji zajęć z zakresu Mechatroniki – nowoczesnych rozwiązań przemysłowych. Wsparciem zostało objętych łącznie 13 uczniów (0 kobiet/13 mężczyzn).

TE 12 OSÓB TO POMYŁKA CAŁA 13 KONTYNUUJE ZAJĘCIA

Zajęcia realizowane były w 2 grupach przez 3 nauczycieli w formie modułowej.

Zrealizowano łącznie 104 godz. zajęć.

1 grupa – 5 ucz. (0 kobiet/5 mężczyzn) – zrealizowano 52 godz.

2 grupa – 8 ucz. (0 kobiet/8 mężczyzn) – zrealizowano 52 godz.

TEMATYKA ZAJĘĆ

Moduł I - Pomiary diagnostyczne elementów i podzespołów urządzeń i systemów mechatronicznych, wykonywanie rozruchu pneumatycznych i elektrycznych elementów, testowanie działania czujników i przetworników w urządzeniach mechatronicznych. Montowanie systemów mechatronicznych na podstawie dokumentacji technicznej. Programowanie i testowanie układu mechatronicznego z wykorzystaniem sterownika PLC.

Moduł II - Podłączenie elementów układu hydraulicznego, montowanie układów hydraulicznych - sterowanie ręczne, montowanie układów hydraulicznych – sterownie elektryczne. Wykonywanie pomiarów w układzie elektrohydraulicznym. Programowanie i testowanie układu elektrohydraulicznego za pomocą sterownika PLC.

Moduł III - Programowanie frezowania powierzchni czołowych i rowków, programowanie frezowania konturów kształtowych. Uruchomienie programu frezowania w trybie automatycznym. Wymiarowanie przedmiotów pod kątem przyszłej obróbki na obrabiarkach CNC z wykorzystaniem programu wspomagania projektowania CAD, narzędzia pomiarowe i ich budowa(suwmiarka, wysokościomierz, mikrometr), ćwiczenia w odczytywaniu wyników pomiarów z warsztatowych przyrządów pomiarowych, ogólna budowa obrabiarki CNC, punkty charakterystyczne w programowaniu nc, rodzaje wymiarowania, funkcje stosowane w programowaniu obrabiarek CNC.

Materiały i metody nauczania nie powielają stereotypów na temat płci.

W ramach oszczędności wygenerowanych podczas realizacji projektu w ramach zadania 3, zakupiono nóż tokarski 11 szt., płytkę PTN 4 szt., nawiertak 2 szt.

Zadanie 4

III edycja

Kontynuowano realizację III edycji zajęć z zakresu Doradztwa edukacyjno- zawodowego.

Wsparciem zostało objętych łącznie 10 uczniów (2 kobiety/8 mężczyzn). W dniu 05.12. 2017r. 1 mężczyzna przerwał udział w zajęciach z powodu zmiany miejsca zamieszkania i zakończył udział w projekcie. Zajęcia kontynuowało 9 uczniów (2 kobiety/7 mężczyzn). Zajęcia realizowane były w 1 grupie przez 1 nauczyciela. Zrealizowano łącznie 27 godz.

TEMATYKA ZAJĘĆ

Dlaczego warto określać cele życiowe i, jak to robić, by były one realne, ale nie zaniżały faktycznych możliwości.

Jak należy planować własną karierę oraz, jakie czynniki zewnętrzne i wewnętrzne mają wpływ na jej rozwój.

Co to jest „portfolio zawodowe”. Rodzaje CV, cechy dobrego CV oraz sposoby jego składania.

Cechy dobrego listu motywacyjnego. Każdy z uczestników przygotował CV - swoje własne Curriculum Vitae, oraz list motywacyjny.

Metody poszukiwania pracy.

Jak przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej, jej przebiegu, jak również sposobu zachowania się podczas rozmowy, aby jej skutkiem było zatrudnienie osoby zainteresowanej.

Tajniki komunikacji niewerbalnej. Rodzaje zatrudnienia.

Uczniowie zrealizowali całość zaplanowanego wymiaru zajęć w wymiarze 50 godz./grupę. I tym samym zakończyli realizację zajęć. 9 uczniów (2 kobiety/7 mężczyzn) zwiększyło umiejętność świadomego planowania ścieżki edukacyjnej i zawodowej oraz poruszania się na rynku pracy.

Materiały i metody nauczania nie powielają stereotypów na temat płci.

STAŻE i PRAKTYKI

W bieżącym okresie rozliczeniowym udział w praktykach rozpoczęła 1 kobieta w firmie FYZJERNIA Sylwia Respondek. Zrealizowała 144 godz.

W ramach realizacji praktyk zawodowych została podpisana umowa z pracodawcą oraz wspólnie został opracowany program praktyk.

Szkolenie BHP, p. poż. i ochrony środowiska zostało przeprowadzone w pierwszym dniu staży/praktyk. Praktyki będą kontynuowane w kolejnym okresie rozliczeniowym.

IV edycja

Rozpoczęto proces rekrutacji do IV edycji zajęć. Zajęcia rozpoczną się w kolejnym okresie rozliczeniowym.

PONIESIONE WYDATKI

W ramach oszczędności wygenerowanych podczas realizacji projektu w ramach zadania 4, zakupiono podręcznik „Praca i ja. Przygoda życia” 1 szt., płyta CD Przewodnik „Nauka języków obcych oknem na świat” licencja jednostanowiskowa 1 szt.

Zadanie 5

Kontynuowano realizację II edycji zajęć z zakresu Bezpieczeństwa i ekologii pojazdów.

Wsparciem zostało objętych łącznie 15 uczniów (0 kobiet/15 mężczyzn).

Zajęcia realizowane były w 2 grupach przez 3 nauczycieli w formie modułowej. Zrealizowano łącznie 314 godz. zajęć.

1 grupa – 6 ucz. (0K/6M) – zrealizowano 150 godz.

2 grupa – 9 ucz. (0K/9M) – zrealizowano 164 godz

TEMATYKA ZAJĘĆ

*Zasada działania, zadania, rodzaje amortyzatorów i ich wpływ na bezpieczeństwo pojazdów. Badanie przyczepności kół – analiza wyników. Wpływ skuteczności działania układów hamulcowych na bezpieczeństwo czynne pojazdów. Porównanie metod sprawdzania skuteczności działania układów hamulcowych. Sprawdzenie skuteczności działania układu hamulcowego na urządzeniu rolkowym. Sprawdzenie skuteczności działania układu hamulcowego za pomocą opóźnieniomierza. Wpływ stanu technicznego elementów układu hamulcowego na skuteczność działania układu i bezpieczeństwo pojazdów – weryfikacja elementów hamulców tarczowych. Wpływ stanu technicznego elementów układu hamulcowego na skuteczność działania układu i bezpieczeństwo pojazdów – weryfikacja elementów hamulców bębnowych. Wpływ elektronicznych układów wspomagania na bezpieczeństwo pojazdów : ABS, ASR, ESP;

*Wprowadzenie. Zarządzanie ruchem drogowym. Systemy teleinformatyczne stosowane w ruchu drogowym. Kształtowanie bezpiecznych warunków na drogach. Wypadki pojazdów samochodowych. Wprowadzenie do tematyki ekologii. Pojęcie recyklingu. Recykling w motoryzacji. Oddziaływanie pojazdu na środowisko naturalne. Analiza składu spalin pojazdu samochodowego (silnik benzyna/LPG).

*Toksyczność spalin. Ekologia tss. Eco driving. Obsługa tss. Eksploatacja tss. Diagnostyka tss. Metody i urządzenia diagnostyczne. Naprawa tss. Napędy hybrydowe. Napędy elektryczne. Bezpieczeństwo nadwozi. Klasyfikacja nadwozi. Aerodymamika. Materiały nadwoziowe. Wymagania bezpieczeństwa.

Materiały i metody nauczania nie powielają stereotypów na temat płci.

STAŻE i PRAKTYKI

W bieżącym okresie rozliczeniowym udział w stażach rozpoczęło 6 mężczyzn. Staże realizowano w nw. firmach:

*MECHANIKA POJAZDOWA Łukasz Dudkowski – 4 mężczyzn, zrealizowano 104 godz.

*TOP-SERWIS Grzegorz Jankowski – 2 mężczyzn, zrealizowano 160 godz.

W ramach realizacji staży zawodowych zostały podpisane umowy z pracodawcami oraz wspólnie został opracowany program praktyk.

Szkolenie BHP, p. poż. i ochrony środowiska zostało przeprowadzone w pierwszym dniu staży/praktyk. Staże będą kontynuowane w kolejnym okresie rozliczeniowym.

PONIESIONE WYDATKI

W ramach oszczędności wygenerowanych podczas realizacji projektu w ramach zadania 5, zakupiono materiały eksploatacyjne (m.in.: szybkozłączki, klucze, wkrętaki, szczotki, rysiki, szpachelki) oraz wyposażenie pracowni m.in.: interfejs LPG, adaptery do programatora, poradniki, tester diagnostyczny, zaciskarka, ściągacz, uchwyty, wiertła.

Zadanie 6

Kontynuowano realizację zajęć w 2 grupie z zakresu Nowoczesnych Technologii Budowlanych i technik komputerowych w budownictwie. Wsparciem zostało objętych łącznie 10 uczniów (2 kobiet/8 mężczyzn). W dn. 05.12. 2017r. 1 mężczyzna przerwał udział w zajęciach z powodu zmiany miejsca zamieszkania i zakończył udział w projekcie. Na jego miejsce zrekrutowano 1 mężczyznę – nowy uczestnik projektu. Zajęcia kontynuowało 10 uczniów (2 kobiet/8 mężczyzn). Zajęcia realizowane były w 1 grupie przez 2 nauczycieli w formie modułowej. Zrealizowano łącznie 48 godz. zajęć.

Nowy uczestnik zajęć został objęty diagnozą wstępną.

TEMATYKA ZAJĘĆ

Moduł I i II: Nowoczesne technologie w zakresie: rozwiązań instalacji energetyki odnawialnej, inteligentnego domu oraz budowy domu pasywnego. Programy użytkowe                                     w budownictwie. W celu podsumowania wiedzy i umiejętności z modułu I dokonano wspólnie analizy budowy domu jednorodzinnego w świetle poznanych rozwiązań materiałowo- konstrukcyjnych i technologicznych. Umiejętność obsługi kalkulatorów budowlanych oraz obsługi programu ArCADia-Intellicad i programu Norma. Przeglądu specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych. Aspekty utrzymania obiektów budowlanych. Zajęcia odbywały się w pracowni dokumentacji budowlanej z wykorzystaniem metod i środków: wykład informacyjny, dyskusja, pogadanka, wykorzystaniem materiałów informacyjnych, prezentacji multimedialnych, zakupionych filmów, katalogów projektowych, katalogów produktów, programów komputerowych.

Moduł III i IV : Wykonywanie wybranych prac budowlanych w zakresie suchej zabudowy. Zapoznanie z przepisami bhp i ppoż, narzędziami i sprzętem stosowanym do robót murarskich. Receptury zapraw i mieszanek betonowych.

Zajęcia odbywały się w pracowni budowlanej /warsztacie szkolnym z wykorzystaniem metod pracy: instruktażu z pokazem, pogadanki, ćwiczeń praktycznych.

W dniu 24.02.2018 r. zrealizowano wyjazd edukacyjny dla 10 uczniów (2 kobiety/8 mężczyzn) do Łodzi na Targi Budownictwa INTERBUD. Uczniowie poznali ofertę firm na rynku budowlanym, prezentujących innowacyjne technologie budowlane, rynkowe nowości, nowoczesne, ekologiczne rozwiązania. Zwiedzali stanowiska z przygotowanymi ekspozycjami, często z pokazem sztuki budowlanej. Zaopatrzyli się w materiały informacyjne: katalogi, ulotki, filmy, próbki wyrobów oraz inne materiały promocyjne.

Materiały i metody nauczania nie powielają stereotypów na temat płci.

STAŻE i PRAKTYKI

W bieżącym okresie rozliczeniowym udział w stażach rozpoczęło 6 uczniów (2K/4M). Staże realizowano w nw. firmach:

*EKOTECHNOLOGY Robert Grubski – 4 uczniów (1 kobiety/3 mężczyzn), zrealizowano 384 godz.

*DROG-BRUK A. P. Szczerek – 2 uczniów (1 kobieta/1 mężczyzn), zrealizowano 160 godz.

W ramach realizacji staży/praktyk zawodowych zostały podpisane umowy z pracodawcami oraz wspólnie został opracowany program praktyk.

Szkolenie BHP, p. poż. i ochrony środowiska zostało przeprowadzone w pierwszym dniu staży/praktyk. Staże/praktyki będą kontynuowane w kolejnym okresie rozliczeniowym.

Zadanie 7

Kontynuowano realizację II edycji zajęć z zakresu Eksploatacji sieci i urządzeń elektrycznych.

Wsparciem zostało objętych łącznie 12 uczniów (0 kobiet/12 mężczyzn). Zajęcia realizowane były w 2 grupach przez 2 nauczycieli w formie modułowej. Zrealizowano łącznie 68 godz. zajęć.

1 grupa – 6 ucz. (6 mężczyzn) – zrealizowano 34 godz.

2 grupa – 6 ucz. (6 mężczyzn) – zrealizowano 34 godz.

TEMATYKA ZAJĘĆ

Omówiono przepisy techniczno-budowlane, warunki techniczne jakie powinny spełniać budynki oraz rodzaje ochrony przeciwporażeniowej, ogólne warunki eksploatacji urządzeń. Wykonywano pomiary wielkości elektrycznych oraz montowano układy sterowania silnikami elektrycznymi. Omówiono również zagadnienia takie jak: klasyfikacja pomieszczeń oraz rodzaje instalacji wykonywanej w tych pomieszczeniach, zabezpieczenia instalacji urządzeń instalacji, zasady eksploatacji urządzeń oświetlenia oraz remonty, rodzaje ochrony przeciwporażeniowej, montowanie układów stosowanych w inteligentnych instalacjach. Montowano układy w zakresie doboru oraz zabezpieczeń instalacji elektrycznej.

Materiały i metody nauczania nie powielają stereotypów na temat płci.

PONIESIONE WYDATKI

W ramach oszczędności wygenerowanych podczas realizacji projektu w ramach zadania 7, zakupiono szlifierkę dwutarczową 1 szt., komputer 1 szt., drukarkę, 1 szt., przekaźniki 3 szt., przewody 3 szt., silnik elektryczny 3 szt., radio przekaźnik jednokanałowy z nadajnikiem jednokanałowym 1 szt.

Zadanie 8

Kontynuacja uczestnictwa 1 nauczyciela w studiach podyplomowych „Diagnostyka, mechatronika i rzeczoznawstwo samochodowe oraz ubezpieczenia” na Politechnice Warszawskiej. Realizacja zajęć została zakończona w poprzednich okresach rozliczeniowych. Obrona pracy dyplomowej zaplanowana jest na kolejny okres rozliczeniowy.

W związku z powyższym w bieżącym okresie rozliczeniowym nie poniesiono wydatków w ramach Zadania.

Zadanie 9

W ramach oszczędności wygenerowanych podczas realizacji projektu w ramach zadania 9, w bieżącym okresie rozliczeniowym zakupiono wkrętarkę 3 szt., palnik 1 szt., miernik cęgowy 1 szt., gwintownicę ręczną 1 szt., rurę przedłużającą 7 szt.

PONIESIONE WYDATKI

*Zakupiono wkrętarkę 3 szt., palnik 1 szt., miernik cęgowy 1 szt., gwintownicę ręczną 1 szt., rurę przedłużającą 7 szt.

Zadanie 10

W ramach oszczędności wygenerowanych podczas realizacji projektu w ramach zadania 10, w bieżącym okresie rozliczeniowym zakupiono: program komputerowy „Przegląd i Plan RR” – 10 stanowisk, podręcznik „Budownictwo ogólne podstawy proj.” 2 szt., młotowiertarka 1 szt., szlifierka kątowa 1 szt., pilarka do drewna 1 szt., nożyce do prętów 1 szt., giętarka do drutu 1 szt., nożyce do blachy 3 szt., przyrząd do zwijania prętów 5 szt., miara 3m 5 szt., miara 5m 5 szt., suwmiarka 2 szt., szczypce 3 szt., młotek 6 szt., zagęszczarka 1 szt., kastra bud. 3 szt., łopata 2 szt., przedłużacz 2 szt., laser 1 szt., przecinak 3 szt., piła płatnica 1 szt., wiadro 3 szt., kątownik 2 szt., wkrętarka 3 szt.

PONIESIONE WYDATKI

*Zakupiono program komputerowy „Przegląd i Plan RR” – 10 stanowisk, podręcznik „Budownictwo ogólne podstawy proj.” 2 szt., młotowiertarka 1 szt., szlifierka kątowa 1 szt., pilarka do drewna 1 szt., nożyce do prętów 1 szt., giętarka do drutu 1 szt., nożyce do blachy 3 szt., przyrząd do zwijania prętów 5 szt., miara 3m 5 szt., miara 5m 5 szt., suwmiarka 2 szt., szczypce 3 szt., młotek 6 szt., zagęszczarka 1 szt., kastra bud. 3 szt., łopata 2 szt., przedłużacz 2 szt., laser 1 szt., przecinak 3 szt., piła płatnica 1 szt., wiadro 3 szt., kątownik 2 szt., wkrętarka 3 szt.

Biuro Projektu mieści się w pokoju nr 12

Centrum Edukacji Zawodowej w Sieradzu,

ul. Leszka Czarnego 2, 98-200 Sieradz.

DZIAŁANIA RÓWNOŚCIOWE

Personel projektu posiada wymaganą wiedzę (nabytą we wcześniej zrealizowanych projektach z EFS) w zakresie obowiązku przestrzegania zasad równości szans kobiet i mężczyzn i potrafi ja stosować w codziennej praktyce na rzecz projektu. W procesie podejmowania decyzji uczestniczą zarówno Kobiety jak i Mężczyźni. Ponadto prowadzony jest równościowy monitoring (z podziałem na płeć) wskaźników projektu.

Kadra zarządzająca podjęła w bieżącym okresie następujące działania:

*Na stronie internetowej CEZ: http://cezsieradz.com.pl/cez/index.php/aktualnosci-projektu zamieszczane są informacje nt. realizowanego projektu.

*Na stronie internetowej CEZ http://cezsieradz.com.pl/cez/images/projekt_2016/HARMONOGRAM_REALIZACJI_PROJEKTU1.pdf dostępny jest harmonogram zajęć projektowych.

*Prowadzono bieżący monitoring wskaźników produktu.

*Prowadzono bieżące rozliczenia finansowe/ księgowanie dokumentów oraz sprawozdawczość.

*Zebrano materiały i dokumenty niezbędne do opracowania WBoP.

Przeprowadzono proces rekrutacji do IV edycji zajęć w ramach Zadania 2 i 4 oraz rekrutację uzupełniającą do Zadania 6.

Proces rekrutacji przebiegał z zachowaniem zasady równości szans płci i niedyskryminacji. Zachęcano dziewczęta do uczestnictwa w projekcie w celu wzmacniania grupy niedoreprezentowanej w Grupie Docelowej. Podczas procesu rekrutacji starano się dotrzeć do uczniów z niepełnosprawnościami, poprzez bezpośrednie z nimi spotkania (w sposób niedyskryminujący i niestygmatyzujący) oraz poprzez współpracę i konsultacje na etapie rekrutacji z pedagogiem szkolnym/ doradcą zawodowym.

W bieżącym okresie rozliczeniowym:

- udział w projekcie rozpoczęło: 8 uczniów w zadaniu 2 (0 kobiet/8 mężczyzn) 1 uczeń w zadaniu 6 za ucznia który zrezygnował (0 kobiet/1 mężczyzna)

- do projektu powróciło: 0 uczeń (0 kobiet/0 mężczyzn)

- udział w projekcie przerwało: 1 uczniów (0 kobieta/1 mężczyzna) w zadaniu 6

- udział w projekcie zakończyło: 1 uczniów (0 kobiet/1 mężczyzn), ten który zrezygnował

OSIĄGNIĘTE WSKAŹNIKI

*Liczba osób objętych szkoleniami / doradztwem w zakresie kompetencji cyfrowych – 1 uczeń (0K/1M)

*Liczba uczniów szkół i placówek kształcenia zawodowego uczestniczących w stażach i praktykach u pracodawcy – 21 uczniów (3 kobiety/18 mężczyzn)

*Liczba nauczycieli kształcenia zawodowego oraz instruktorów praktycznej nauki zawodu, którzy uzyskali kwalifikacje lub nabyli kompetencje po opuszczeniu programu – 0 nauczyciel (0 mężczyzn)

PROBLEMY

W bieżącym okresie rozliczeniowym nie wystąpiły znaczące trudności/ problemy związane z realizowanym projektem.

PLAN NA KOLEJNY OKRES

W kolejnym okresie rozliczeniowym kontynuowana będzie realizacja nw. zadań:

Zadanie 1

Kontynuowanie zajęć:

ćwiczenia praktyczne w zakresie montażu, pomiarów i obsługi systemów energetyki wiatrowej i pomp ciepła.

Zadanie 2

Kontynuowanie zajęć z uczestnikami IV edycji. Egzamin zaplanowano na okres V-VI 2018r.

Zadanie 3

Kontynuowanie zajęć.

w kolejnym okresie rozliczeniowym obejmuje tematykę w zakresie sprawdzania poprawności przesyłania sygnałów między układem sterującym i wykonawczym, posługiwaniem się oprogramowaniem specjalistycznym do programowania sterowników PLC, uruchamiania i testowanie działania układów elektropneumatycznego i hydraulicznego z wykorzystaniem sterownika PLC. Projektowanie i montaż układów hydraulicznych. Tworzenie programów na sterowniki PLC. Programowanie w standardzie MTS, toczenie programów obróbki wałka z wykorzystaniem funkcji G0, G1,G2, G3, G40,G41, G42. Programowanie powierzchni stożkowych i kształtowych w cyklu, uruchamianie programu w trybie automatycznym na tokarce. Programowanie frezowania dowolnych konturów.

Zadanie 4

Rozpoczęcie realizacji zajęć w ramach IV edycji.  

Zadanie 5

Kontynuowanie zajęć.

Tematyka: Sprzęgła samochodowe, metody ich sterowania – wady i zalety. Skrzynie biegów i przekładnie główne – dobór przełożeń. Uczniowie doskonalić będą umiejętności w zakresie Zarządzanie i wspieranie ruchu drogowego oraz zagadnień związanych z recyklingiem i ekologią. Testy zderzeniowe. Ochrona pasażerów. Struktury nośne nadwozi. Technologie wytwarzania nadwozi. Motocykle. Zapewnienie jakości. Budowa kół. Oznaczenie kół. Współpraca koło – droga. Bezpieczeństwo pojazdu a koło. Obsługa kół. Naprawa kół. Wypadki drogowe. Karta ratownicza. Powiadamianie o wypadkach. Przyszłość pojazdów.

Zadanie 6

Kontynuowanie zajęć.

Na zajęciach warsztatowych uczniowie rozpoczną wykonywanie prac budowlanych w zakresie murowania i tynkowania.

Zadanie 7

Kontynuowanie zajęć.

Kontynuowanie zagadnień z zakresu ochrony przeciwporażeniowej, wymagania w zakresie przewodów i uziomów stosowanych w ochronie przeciwporażeniowej, ogólne warunki eksploatacji urządzeń, BHP. Ponadto wykonywane będą pomiary wielkości elektrycznych oraz układy sterowania silnikami i układy instalacji elektrycznych.

Zadanie 8

Kontynuacja uczestnictwa 1 nauczyciela w studiach podyplomowych – obrona pracy dyplomowej.

Asystent Koordynatora – Dariusz Śmigiera