banner pu1

Zadanie nr 6 : Dodatkowe zajęcia specjalistyczne, prowadzone w formie kształcenia modułowego, realizowane we współpracy z podmiotami z otoczenia społeczno gospodarczego CEZ umożliwiające uczniom uzyskanie i uzupełnienie praktycznej wiedzy i umiejętności z zakresu nowoczesnych technologii budowlanych i technik komputerowych w budownictwie.

 

Galeria

Zajęcia prowadzi dwoje nauczycieli w pracowniach budowlanej i komputerowej. Grupa liczy 10 uczniów – 4 kobiety i 6 mężczyzn. Zajęcia obejmują 120 godzin zajęć prowadzonych systemem modułowym. Zajęcia rozpoczęły się 06 września 2016r.

Przeprowadzona zaostała diagnoza wstępna, za pomocą ankiety i testu diagnozującego przygotowanie i potrzeby uczestników do zadania z zakresu nowoczesnych technologii budowlanych i technik komputerowych w budownictwie oraz wykonywania prac murarskich i tynkarskich oraz montażu suchej zabudowy.

Przedstawiony został program zajęć, metody pracy, warunki realizacji i metody sprawdzania osiągnięć edukacyjnych na zajęciach.

Tematyka przeprowadzonych zajęć obejmowała:

- Moduł I : Pojęcie nowoczesnego budownictwa w odniesieniu do rozwoju zrównoważonego w tym wpływ budynków na środowisko. Wyroby ekologiczne. Przegląd wyrobów i producentów. Przegląd sysytemów wznoszenia domów jednorodzinnych ze szczególnym uwzglednieniem systemu Ytong i Silka. Zajęcia prowadzone były w pracowni dokumentacji budowlanej i kosztorysowej następującymi metodami: wykład informacyjny, dyskusja, pogadanka, z wykorzystaniem materiałów informacyjnych, prezentacji multimedialnych, katalogów projektowych, katalogów produktów oraz poradników w zakresie budownictwa energooszczędnego.                      

- Moduł III : Zasady bhp i ppoż w warsztacie szkolnym, przygotowanie do wykonywania suchej zabudowy, w tym rodzaje, budowa, materiały, przyrządy, profile suchej zabudowy. Zajęcia odbywały się w pracowni budowlanej/warsztacie szkolnym z wykorzystaniem metod pracy: instruktażu z pokazem, pogadanki, ćwiczeń praktycznych.

Podjęte działania, zgodnie ze spodziewanymi efektami, zwiększyły aktywność uczniów w procesie edukacji budowlanej. Uczniowie utrwalali i rozszerzali wiedzę i umiejętności z zakresu nowoczesnego budownictwa, w tym energooszczędnego, wdrażali się do stosowania rozwiązań technicznych związanych ze współczesnym budownictwem i wymaganiami na rynku budowlanym, kształcili umiejętności w zakresie montażu suchej zabudowy. Rozwijali zainteresowania, postawy zawodowe oraz kompetencje społeczne.

Planowany przebieg realizacji zajęć w kolejnym okresie rozliczeniowym obejmuje tematykę w zakresie nowoczesnych rozwiązań materiałowo - konstrukcyjnych w budownictwie jednorodzinnym i montażu suchej zabudowy.

W tym okresie poniesione zostały wydatki rzeczowe. Zakupiono planowane wyposażenie pracowni dokumentacji budowlanej i kosztorysowej: sprzęt komputerowy, programy użytkowe, literaturę przedmiotową i filmy instruktażowe oraz materiały edukacyjne                 do zajęć -10 zestawów dla uczniów. Wyposażono warsztat szkolny w przyrządy służące do wykonywania planowanych robót murarskich, tynkarskich, montażowych i wykończeniowych.

Zakupy realizowane były dla zadania 10, którego celem jest doposażenie pracowni budowlanej. Zakupiono min.: komputery stacjonarny z oprogramowaniem biurowym i dostępem do Internetu, projektor multimedialny, program do kosztorysowania: NORMA PRO, program do komputerowego wspomagania projektowania (CAD), umożliwiający tworzenie rysunków technicznych 2D i 3D oraz wyposażenia warsztatu szkolnego: taczka, młotki gumowe, murarskie, poziomnice, różne rodzaje, pace, kielnie, przymiar zwijany, kątowniki, pace do szlifowania, piła ręczna widiowa, laserowy przyrząd tacerski, dalmierz laserowy.

 

Aktualizacja 10.01.2016 Zadanie 6

Kontynuowano realizację zajęć w 1 grupie z zakresu Nowoczesnych Technologii Budowlanych i technik komputerowych w budownictwie.

Wsparciem zostało objętych łącznie 10 uczniów (4 kobieta /6 mężczyzn).

Zajęcia realizowane były w 1 grupie przez 2 nauczycieli w formie modułowej. Zrealizowano łącznie 28 godz. zajęć.

TEMATYKA ZAJĘĆ

Moduł I : Zastosowanie wybranych wyrobów budowlanych, takich jak: ceramika porysowana, elementy izolacyjno- szalunkowe, drewno i materiały drewnopochodne, w odniesieniu do współczesnych systemów budowania. Nowoczesne technologie w zakresie modernizacji i remontów. Metody ocieplania. Nowoczesne systemy ogrzewania. Zajęcia prowadzone były w pracowni dokumentacji budowlanej następującymi metodami: wykład informacyjny, dyskusja, pogadanka, z wykorzystaniem materiałów informacyjnych, prezentacji multimedialnych, zakupionych filmów dokumentujących poszczególne etapy budowy, katalogów projektowych, katalogów produktów;

Moduł III : Systemy ścian szkieletowych, w tym ściany wewnętrzne wykonane w systemie suchej zabudowy. Zakres robót obejmował wyznaczanie położenia ścian działowych i przygotowanie mas szpachlowych. Szkolenie w ramach Akademii murowania z udziałem Doradcy Serwisowego Xella Polska sp. z o. o „ Murowanie w systemie Ytong i Silka oraz ocieplanie od wewnątrz za pomocą płyt Multipor”.

Uczniowie zapoznawali się z praktycznymi zastosowaniami wyrobów budowlanych w ramach omawianych systemów budowania, wdrażali się do stosowania rozwiązań technicznych związanych ze współczesnym budownictwem i wymaganiami rynku budowlanego. Kształcili dalej umiejętności w zakresie montażu suchej zabudowy. Uczniowie wraz z opiekunami zdobyli Certyfikat I stopnia Xella Polska „Mistrzowie na budowie”. Rozwijali zainteresowania, postawy oraz kompetencje społeczne niezbędne w zawodzie.

Zajęcia odbywały się w pracowni budowlanej/warsztacie szkolnym z wykorzystaniem metod pracy: instruktażu z pokazem, pogadanki, ćwiczeń praktycznych.

Materiały i metody nauczania nie powielają stereotypów na temat płci.

PONIESIONE WYDATKI

  • Zakupiono materiały eksploatacyjne do zajęć (Blok listowy, teczki papierowe, papier ksero, kalkulator, długopis, ołówek).

W ramach zadania 10 prowadzone były działania mające na celu wyposażenie Pracowni budowlanej, Pracowni dokumentacji technicznej oraz Warsztatu szkolnego dla zawodu Technik Budownictwa – Murarz – Tynkarz.

  • W bieżącym okresie podjęto działania mające na celu dokonania zakupu filmów i książek, w tym:
    • Zakupiono wyposażenie pracowni budowlanej (Poradnik bud. – Pakiet I, II, III i IV, Książki o tematyce budowlanej – 6 szt.).

ZAJĘCIA PROWADZILI:

Beata Książek

Jan Kreczkowski

 

Aktualizacja 13.04.2017

Zadanie 6

Kontynuowano realizację zajęć w 1 grupie z zakresu Nowoczesnych Technologii Budowlanych i technik komputerowych w budownictwie.

Wsparciem zostało objętych łącznie 10 uczniów (4 kobieta /6 mężczyzn).

Zajęcia realizowane były w 1 grupie przez 2 nauczycieli w formie modułowej. Zrealizowano łącznie 28 godz. zajęć.

Tematyka przeprowadzonych zajęć obejmowała:

- Moduł I/II :                                                                                                                                      Nowoczesne technologie w zakresie: rozwiązań instalacji energetyki odnawialnej, inteligentnego domu oraz budowy domu pasywnego. Programy użytkowe                                     w budownictwie.                                                                                                                                                  W celu podsumowania wiedzy i umiejetności z modułu I dokonano wspólnie analizy budwy domu jednorodzinnego w świetle poznanych rozwiązań materiałowo                                - konstrukcyjnych i technologicznych. W ramach modułu II dotyczącego wykorzystania programów użytkowych w budownictwie ćwiczono umiejetność obsługi kalkulatorów budowlanych oraz obsługi programu ArCADia 10.                                                                                                                                              Zajęcia odbywały się w pracowni dokumentacji budowlanej z wykorzstaniem metod                   i środków: wykład informacyjny, dyskusja, pogadanka, wykorzystaniem materiałów informacyjnych, prezentacji multimedialnych, zakupionych filmów dokumentujących, katalogów projektowych, katalogów produktów, programów komputerowych.                                                                                        -   Moduł IV :                                                                                                                                                   Wykonywanie wybranych prac budowlanych w zakresie robót murarskich i tynarskich. Zapoznanie z przepisami bhp i ppoż, narzędziami i sprzętem stosowanym do robót murarskich. Wykonywanie zapraw i mieszanek betonowych. Spsoby wiązania cegieł                   w murach - wykonywanie wiazań w praktyce.                                                                              Zajęcia odbywały się w pracowni budowlanej /warsztacie szkolnym z wykorzystaniem metod pracy: instruktażu z pokazem, pogadanki, ćwiczeń praktycznych.

W dniu 11.03.2017 r. odbyła się wycieczka do Łodzi na Targi Budownictwa INTERBUD. Uczniowie poznali ofertę prężnie działających firm na rynku budowlanym, prezentujących innowacyjne technologie budowlane, rynkowe nowości, nowoczesne, ekologiczne rozwiązania. Zwiedzali stanowiska z przygotowanymi ekspozycjami, często z pokazem sztuki budowlanej. Zaopatrzyli się w materiały informacyjne: katalogi, ulotki, filmy, próbki wyrobów oraz inne materiały promocyjne. Wzięli udział w wykładzie na temat budownictwa energooszczędnego.

W wyniku realizacji modułu I i III powstały następujące rezultaty działalności:

  • wzrost min. o 50% wiedzy i umiejętności zawodowych z zakresu budownictwa nowoczesnego, w tym energooszczędnego,
  • nabycie i wzrost umiejętności gromadzenia, przetwarzania i prezentacji informacji                     z zakresu nowoczesnych rozwiązań materiałowych i technologicznych,
  • wzrost o 50%-100% wiedzy i 100% umiejętności wykonywania prac związanych z montażem suchej zabudowy,
  • wzrost kompetencji społecznych jako podstawy potencjału zawodowego.
  • zdobyte świadectwa ukończenia szkolenia/instruktażu w zakresie technologii

YTONG i SILKA - Certyfikat I stopnia Xella Polska „ Mistrzowie na budowie”

             Analiza wyników dokonana została na pdstawie pomiaru wiedzy i umiejętności za pomocą testów diagnozujących na „wejściu i wyjściu”, oceny wykonanych zadań praktycznych oraz oceny postaw zawodowych, aktywności i zaangażowania na zająciach w pracę indywidualną i zespołową.

Kolejny okres rozliczeniowy obejmuje ćwiczenie umiejętności wykorzystania programów komputerowych w budownictwie oraz na zajęciach warsztatowych wykonywanie robót murarskich i tynkarskich.

W tym okresie poniesione zostały wydatki:

- Wyjazd edukacyjny do Łodzi na Targi Budownictwa

- bilety wstępu, przejazd na trasie Sieradz – Łódź – Sieradz; jazda po Łodzi – 307.90 zł.

- ubezpieczenie: 15,26 zł

- Ubrania robocze do realizacji zajęć staże/praktyki dla 10 uczniów – 1499,12 zł.

Realizacja zadania- strona internetowa.

Uczestnicy projektu zapoznali się z nowoczesnymi technologiami w zakresie: rozwiązań instalacji energetyki odnawialnej, inteligentnego domu oraz budowy domu pasywnego. Dokonali wspólnie, jako podsumowania, analizy budwy domu jednorodzinnego w świetle poznanych rozwiązań materiałowo- konstrukcyjnych i technologicznych. Ćwiczyli umiejetności wykorzystania programów użytkowych w budownictwie, obsługiwali kalkulatory budowlane, m.in. projektowali przegrody w zakresie termoizolacyjności oraz wykonywali rysunki budowlane za pomocą programu ArCADia10. Zajęcia odbywały się w pracowni komputerowej dokumentacji budowlanej.                                                       Na zajęciach warsztatowych wykonywali wybrane prace budowlane w zakresie robót murarskich i tynkarskich. Ćwiczyli wykonanie zaprawy i mieszanki betonowej, wykonywali wiązania cegieł w murze.  

W dniu 11.03.2017 r. na Targach Budownictwa INTERBUD w Łodzi uczniowie poznali ofertę prężnie działających firm na rynku budowlanym, prezentujących innowacyjne technologie budowlane, rynkowe nowości, nowoczesne, ekologiczne rozwiązania. Zwiedzali stanowiska z przygotowanymi ekspozycjami, często z pokazem sztuki budowlanej. Zaopatrzyli się w materiały informacyjne: katalogi, ulotki, filmy, próbki wyrbów oraz inne materiały promocyjne.                                                                                                                                                                              

ZAJĘCIA PROWADZILI:

Beata Książek

Jan Kreczkowski

Aktualizacja 30.06.2017

Zadanie 6

Kontynuowano realizację zajęć w 1 grupie z zakresu Nowoczesnych Technologii Budowlanych i technik komputerowych w budownictwie.

Wsparciem zostało objętych łącznie 10 uczniów (4 kobieta /6 mężczyzn).

  1. Zajęcia realizowane były w 1 grupie przez 2 nauczycieli w formie modułowej. Liczba godzin przeprowadzonych zajęć

Realizacja

w zakresie

data Godzina Liczba godzin

Moduł II

B. Książek

04.04.2017

11.04.2017

8.00-12.00

8.00-12.00

       4

2

Moduł IV

J. Kreczkowski

11.04.2017 25.04.2017

10.05.2017

16.05.2017

23.05.2017

8.00-12.00

10.00-12.00

8.00-10.00

8.00-11.00

8.00-11.00

       2

4

2

3

3

Łącznie

20

  1. 2.Tematyka przeprowadzonych zajęć obejmowała:

- Moduł II :                                                                                                                                      W ramach modułu II dotyczącego wykorzystania programów użytkowych                                       w budownictwie wykonywano zadania z wykorzystaniem programu NORMA i SPECYFIKATOR. Zajęcia odbywały się w pracowni dokumentacji budowlanej                                                       z wykorzstaniem metod i środków: wykład informacyjny, pokaz z instruktażem, pogadanka, w oparciu o zakupione w ramach projektu niezbędne wyposażenie pracowni w sprzęt komputerowy i specjalistyczne programy komputerowe.                                                                                         -   Moduł IV :                                                                                                                                                  Moduł IV obejmował wybrane prace budowlane w zakresie robót murarskich                                 i tynkarskich. Wykonywano wiązania elementów murowych. Ćwiczono zasady nakładania różnego rodzaju tynków. Zajęcia odbywały się w pracowni budowlanej /warsztacie szkolnym/ z wykorzystaniem metod i środków pracy: instruktażu z pokazem, pogadanki, ćwiczeń praktycznych oraz narzędzi i sprzętu do prac murarskich i tynkarskich .

W dniu 09.05.2017 r. odbyła się wycieczka do Firmy IZODOM 2000 Polska sp.z o.o. w Zduńskiej Woli w celu zapoznania z nowoczesnymi materiałami, technologiami i systemami budowania dostępnymi na lokalnym rynku budowlanym. Uczestnicy projektu zwiedzili zakład, specjalizujący się w produkcji materiałów budowlanych                 oraz projektowaniu nowych rozwiązań technologicznych w budownictwie.                        

Prześledzili produkcję wyrobów budowlanych na bazie styropianu, mieli możliwość łączenia elementów ściennych i fundamentowych. Obejrzeli wizualizację budów przeprowadzonych przez firmę w tej technologii. Na koniec otrzymali certyfikaty poświadczające odbycie szkolenia w zakresie technologii IZODOM 2000.

W wyniku realizacji modułu II i IV powstały następujące rezultaty działalności:

  • nabycie i wzrost umiejętności wykonywania zadań zawodowych z wykorzystaniem programów komputerowych w zakresie tworzenia specyfikacji technicznych i kosztorysowania w budownictwie,
  • nabycie i wzrost wiedzy i umiejętności wykonywania prac związanych z wykonywaniem elementów murowych i tynków,
  • wzrost kompetencji społecznych jako podstawy potencjału zawodowego,
  • zdobyte świadectwa ukończenia szkolenia/instruktażu w zakresie technologii

IZODOM 2000

Analiza wyników dokonana została na podstawie pomiaru wiedzy i umiejętności za pomocą testów diagnozujących na „wejściu i wyjściu”, oceny wykonanych zadań praktycznych oraz oceny postaw zawodowych, aktywności i zaangażowania na zajęciach w pracę indywidualną i zespołową.

Uczestnicy projektu ćwiczyli umiejętności wykorzystania programów użytkowych w budownictwie w zakresie kosztorysowania, tworzenia specyfikacji technicznych, utrzymania obiektów budowlanych. Zajęcia odbywały się w pracowni komputerowej dokumentacji budowlanej. Na zajęciach warsztatowych wykonywali wybrane prace budowlane w zakresie robót murarskich i tynarskich. Ćwiczyli wykonanie elementów murowych i tynków.  

W dniu 09.05.2017 r. odbyła się wycieczka do Firmy IZODOM 2000 Polska sp. z o.o. w Zduńskiej Woli. Uczestnicy projektu zwiedzili zakład, specjalizujący się w produkcji materiałów budowlanych oraz projektowaniu nowych rozwiązań technologicznych w budownictwie. Prześledzili produkcję wyrobów budowlanych na bazie styropianu, mieli możliwość łączenia elementów ściennych i fundamentowych.                                            

Obejrzeli wizualizację budów przeprowadzonych przez firmę w tej technologii.                                  Na koniec otrzymali certyfikaty poświadczające odbycie szkolenia w zakresie technologii IZODOM 2000.

23.06.2017 podczas uroczystego zakończenia roku szkolnego uczestnicy zadania odebrali zaświadczenia potwierdzające uczestnictwo i ukończenie zajęć w zadaniu. Zaświadczenie opisuje zrealizowany i zaliczony zakres materiału określony programem nauczania.

Uczniowie z tego zadania rozpoczynają staże zawodowe realizowane u lokalnych pracodawców

ZAJĘCIA PROWADZILI:

Beata Książek

Jan Kreczkowski

 

Aktualizacja 06.12.2017

Zadanie nr 6 : Dodatkowe zajęcia specjalistyczne, prowadzone w  formie kształcenia modułowego, realizowane we współpracy z podmiotami z otoczenia społeczno gospodarczego CEZ umożliwiające uczniom uzyskanie i uzupełnienie praktycznej wiedzy i umiejętności  z zakresu nowoczesnych technologii budowlanych i technik komputerowych w budownictwie.

Druga edycja tego zadania rozpoczęła się 03.10.2017r. Zajęcia prowadzi dwoje nauczycieli w pracowniach budowlanej i komputerowej.  Grupa liczy 10 uczniów – 4 kobiety i 6 mężczyzn. Zajęcia obejmują 120 godzin zajęć prowadzonych systemem modułowym.

Przeprowadzona zaostała diagnoza  wstępna, za pomocą  ankiety i testu diagnozującego przygotowanie i potrzeby  uczestników do zadania z zakresu nowoczesnych technologii budowlanych i technik komputerowych w budownictwie oraz  wykonywania prac murarskich i tynkarskich oraz montażu  suchej zabudowy.

Przedstawiony został program zajęć, metody pracy, warunki realizacji i metody sprawdzania osiągnięć edukacyjnych na zajęciach.

Tematyka przeprowadzonych zajęć obejmowała:

- Moduł I : Pojęcie nowoczesnego budownictwa w odniesieniu do rozwoju zrównoważonego w tym wpływ budynków na środowisko. Wyroby ekologiczne. Przegląd wyrobów i producentów. Przegląd sysytemów wznoszenia domów jednorodzinnych ze szczególnym uwzglednieniem systemu Ytong i Silka.  Zajęcia prowadzone były w pracowni dokumentacji budowlanej i kosztorysowej następującymi metodami: wykład informacyjny, dyskusja, pogadanka, z wykorzystaniem materiałów informacyjnych, prezentacji multimedialnych, katalogów projektowych, katalogów produktów oraz poradników w zakresie budownictwa energooszczędnego.                       

 - Moduł III : Zasady bhp i ppoż w warsztacie szkolnym, przygotowanie do wykonywania suchej zabudowy, w tym rodzaje, budowa, materiały, przyrządy, profile suchej zabudowy. Zajęcia odbywały się w pracowni budowlanej/warsztacie szkolnym z wykorzystaniem metod pracy: instruktażu z pokazem, pogadanki, ćwiczeń praktycznych.

Podjęte działania, zgodnie ze spodziewanymi efektami, zwiększyły aktywność uczniów w procesie edukacji budowlanej. Uczniowie utrwalali i rozszerzali wiedzę i umiejętności z zakresu nowoczesnego budownictwa, w tym energooszczędnego, wdrażali się do stosowania rozwiązań technicznych związanych ze współczesnym budownictwem i wymaganiami na rynku budowlanym, kształcili umiejętności w zakresie montażu suchej zabudowy. Rozwijali zainteresowania, postawy zawodowe oraz kompetencje społeczne.

Planowany przebieg realizacji zajęć w kolejnym okresie rozliczeniowym obejmuje tematykę w zakresie nowoczesnych rozwiązań materiałowo - konstrukcyjnych w budownictwie jednorodzinnym i montażu suchej zabudowy.

 

Aktualizacja 13.03.2018

Tytuł projektu: „Szkoła zawodowa wybór w przyszłość”

Zadanie nr 6 : Dodatkowe zajęcia specjalistyczne, prowadzone w formie kształcenia modułowego, realizowane we współpracy z podmiotami z otoczenia społeczno gospodarczego CEZ umożliwiające uczniom uzyskanie i uzupełnienie praktycznej wiedzy i umiejętności z zakresu nowoczesnych technologii budowlanych i technik komputerowych w budownictwie.

Imię i nazwisko osoby prowadzącej zajęcia:      BeataKsiążek, Jan Kreczkowski

  1. Liczba uczniów uczestniczących w zadaniu 10 osób (2 K/ 8M):

w tym liczba osób, które:

- rozpoczęły uczestnictwo w zadaniu w ww. okresie 1 osoba (0K/1M)

1 uczeń rozpoczął dn. 05.12.2018 r. udział w zadaniu

- przerwały udział w zadaniu w ww. okresie 1 osoba (0 K/ 1M)

1 uczeń zrezygnował w dn. 05.12.2018 r. z udziału w zadaniu z powodu zmiany miejsca zamieszkania

Rezygnacja Tworek Dawid, nowy uczeń Przygoda Mariusz

- zakończyły udział w zadaniu w ww. okresie 0 osób (0 K/ 0M).

w tym osób z niepełnosprawnościami (0K/0M).

  1. Liczba godzin przeprowadzonych zajęć w ww. okresie,
  • Beata Książek – 30 godz.
  • Jan Kreczkowski – 18 godz

Realizacja

w zakresie

data Godzina Liczba godzin

Moduł II

B. Książek

04.01.2018

09.01.2018

11.01.2018

16.01.2018

18.01.2018

23.01.2018

25.01.2018

13.02.2018

15.02.2018

20.02.2018

1530 - 1730

800 - 1200

1530 - 1730

800 - 1200

1530 - 1730

800 - 1200

1530 - 1730

800 - 1200

1530 - 1730                      

800 - 1200

2

4

2

4

2

4

2

4

2                      

4

Moduł III,IV

J. Kreczkowski

05.12.2017

12.12.2017

19.12.2017

22.02.2018

27.02.2018

800 - 1200

800 - 1200

800 - 1200

1530 - 1730

800 - 1200

      

4

4

4

2

4

Łącznie 48

  1. 3.Tematyka przeprowadzonych zajęć

- Moduł I/II :                                                                                                                                      Nowoczesne technologie w zakresie: rozwiązań instalacji energetyki odnawialnej, inteligentnego domu oraz budowy domu pasywnego. Programy użytkowe w budownictwie.                                                                                                                                                W celu podsumowania wiedzy i umiejętności z modułu I dokonano wspólnie analizy budowy domu jednorodzinnego w świetle poznanych rozwiązań materiałowo - konstrukcyjnych i technologicznych. W ramach modułu II dotyczącego wykorzystania programów użytkowych w budownictwie ćwiczono umiejętność obsługi kalkulatorów budowlanych oraz obsługi programu ArCADia-Intellicad i programu Norma. Dokonano przeglądu specyfikcji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych. Zapoznano się z aspektami utrzymania obiektów budowlanych.                                                                                                                                            Zajęcia odbywały się w pracowni dokumentacji budowlanej z wykorzystaniem metod i środków: wykład informacyjny, dyskusja, pogadanka, wykorzystaniem materiałów informacyjnych, prezentacji multimedialnych, zakupionych filmów, katalogów projektowych, katalogów produktów, programów komputerowych.                                                                                        -   Moduł III/IV :                                                                                                                                                   Wykonywanie wybranych prac budowlanych w zakresie suchej zabudowy. Zapoznanie   z przepisami bhp i ppoż, narzędziami i sprzętem stosowanym do robót murarskich. Receptury zapraw i mieszanek betonowych. Zajęcia odbywały się w pracowni budowlanej /warsztacie szkolnym z wykorzystaniem metod pracy: instruktażu z pokazem, pogadanki, ćwiczeń praktycznych.

W dniu 24.02.2018 r. odbyła się wycieczka do Łodzi na Targi Budownictwa INTERBUD. Uczniowie poznali ofertę firm na rynku budowlanym, prezentujących innowacyjne technologie budowlane, rynkowe nowości, nowoczesne, ekologiczne rozwiązania. Zwiedzali stanowiska z przygotowanymi ekspozycjami, często z pokazem sztuki budowlanej. Zaopatrzyli się w materiały informacyjne: katalogi, ulotki, filmy, próbki wyrbów oraz inne materiały promocyjne.

  1. Informacja nt. oceny – weryfikacji efektów prowadzonych zajęć

W wyniku realizacji modułu I, II i III powstały następujące rezultaty działalności:

  • wzrost min. o 50% wiedzy i umiejętności zawodowych z zakresu budownictwa nowoczesnego, w tym energooszczędnego,
  • nabycie i wzrost umiejętności gromadzenia, przetwarzania i prezentacji informacji z zakresu nowoczesnych rozwiązań materiałowych i technologicznych,
  • wzrost min. o 50% wiedzy i umiejętności zawodowych z zakresu wykorzystania programów użytkowych w budownictwie,
  • wzrost o 50%-100% wiedzy i umiejętności wykonywania prac związanych z montażem suchej zabudowy,
  • wzrost kompetencji społecznych jako podstawy potencjału zawodowego.

             Analiza wyników dokonana została na podstawie pomiaru wiedzy i umiejętności za pomocą testów diagnozujących na „wejściu i wyjściu”, oceny wykonanych zadań praktycznych oraz oceny postaw zawodowych, aktywności i zaangażowania na zajęciach w pracę indywidualną i zespołową.

  1. Planowany przebieg realizacji zajęć w kolejnym okresie rozliczeniowym.

Na zajęciach warsztatowych uczniowie rozpoczną wykonywanie prac budowlanych w zakresie murowania i tynkowania.

  1. W tym okresie poniesione zostały wydatki rzeczowe z oszczędności. Zakupiono książki podręczniki w zakresie omawianej tematyki oraz narzędzia i sprzęt przeznaczony do wykorzystania na zajęciach praktycznych. Zakupów dokonano z oszczędności – sprawozdanie księgowe

  1. Realizacja zadania.

Uczestnicy projektu zapoznali się z nowoczesnymi technologiami w zakresie: rozwiązań instalacji energetyki odnawialnej, inteligentnego domu oraz budowy domu pasywnego. Dokonali wspólnie, jako podsumowania, analizy budowy domu jednorodzinnego                         w świetle poznanych rozwiązań materiałowo- konstrukcyjnych i technologicznych. Ćwiczyli umiejętności obsługi programów użytkowych w budownictwie, w tym: kalkulatory budowlane, program ArCADia-Intellicad, Norma, Specyfikator.                           Zajęcia odbywały się w pracowni komputerowej dokumentacji budowlanej. Na zajęciach warsztatowych wykonywali wybrane prace budowlane w zakresie robót związanych z suchą zabudową oraz murowaniem i tynkowaniem.